ønsker hjælp til at søge Fs til min mand
ønsker hjælp til at søge Fs til min mand
Jeg er en ung pige på 18 år og har dansk statsborgerskab, er gift med en irakker og han bor i irak, jeg vil gerne søge familiesammenføring til ham.Jeg har været kærester med ham i lang tid og så blev vi enige om at vi vil blive gift. Jeg rejste til Irak og vi blev gift. Vi er gift siden seks måneder. Vi blev gift i Irak og har holdt bryllup, vi har en ægtepagt fra den irakiske ret.
I øjeblikket bor jeg sammen med ham i Irak i Bagdad (hovedstaden), men det er farligt at bo her pga demonstrationer. Min mand er sunni muslim og vi er virkelig bange for at være her længere.
Min mand har uddannet sig som en revisor og arbejder i en firma.
Jeg er 18 år og min mand er 25 år, Jeg ved at der 7 år alders forskel, men jeg kan ikke gøre for det, fordi sådan er kærlighed.
Kort om mig selv:
Jeg har gjordt folkeskolen færdig i 2012 og skulle starte til gymnasiet. Jeg havde lavet en aflate med gymnasiet at jeg først skal starte i august 2013. der er da ikke så lang tid til, derfor vil jeg søge fs til min mand hurtig, fordi jeg vil nå mit uddannesle.SOM EN DANSK BORGER HAR JEG RET TIL AT KØRE MIT UDAANELSE FØRDIG.
Jeg vil rejse til Dk, for at søge om FS er der en chance for at jeg ikke får et afslag.
Er det nemmere at søge i Sverige end Danmark.
Det vigtigste nu at jeg at kommer ud fra det her land hvor der er fuld af krig. Jeg kan give jer et eks. på at idag blev der sprunget bomber i ca. 10 steder i Bagdad, der hvor jeg bor. Helt ærlig kan man leve i et sådan et sted. Min mand han er suni muslim og arbejder i et firma hvor der er flest shia muslimer. I det sted hvor min mand arbejder bombes der mest der bliver også kidnappet medarbejder fra den firma, det er et virkelig farligt sted.
Det andet er at jeg vil køre mit uddannelse færdig og det kan jeg ikke gøre her, jeg kan kun gøre det i Danmark, fordi jeg altid har kun lært dansk og jeg er ikke vant til det her land og hvor der er kun krig og folk er sur og bander og har altid lyst til at slås.
Jeg er dansker og det er min ret til at leve med den person jeg elsker og køre mit uddannelse færdig.
Jeg ønsker hjælp fra jer.
Please Hurtig svar
I øjeblikket bor jeg sammen med ham i Irak i Bagdad (hovedstaden), men det er farligt at bo her pga demonstrationer. Min mand er sunni muslim og vi er virkelig bange for at være her længere.
Min mand har uddannet sig som en revisor og arbejder i en firma.
Jeg er 18 år og min mand er 25 år, Jeg ved at der 7 år alders forskel, men jeg kan ikke gøre for det, fordi sådan er kærlighed.
Kort om mig selv:
Jeg har gjordt folkeskolen færdig i 2012 og skulle starte til gymnasiet. Jeg havde lavet en aflate med gymnasiet at jeg først skal starte i august 2013. der er da ikke så lang tid til, derfor vil jeg søge fs til min mand hurtig, fordi jeg vil nå mit uddannesle.SOM EN DANSK BORGER HAR JEG RET TIL AT KØRE MIT UDAANELSE FØRDIG.
Jeg vil rejse til Dk, for at søge om FS er der en chance for at jeg ikke får et afslag.
Er det nemmere at søge i Sverige end Danmark.
Det vigtigste nu at jeg at kommer ud fra det her land hvor der er fuld af krig. Jeg kan give jer et eks. på at idag blev der sprunget bomber i ca. 10 steder i Bagdad, der hvor jeg bor. Helt ærlig kan man leve i et sådan et sted. Min mand han er suni muslim og arbejder i et firma hvor der er flest shia muslimer. I det sted hvor min mand arbejder bombes der mest der bliver også kidnappet medarbejder fra den firma, det er et virkelig farligt sted.
Det andet er at jeg vil køre mit uddannelse færdig og det kan jeg ikke gøre her, jeg kan kun gøre det i Danmark, fordi jeg altid har kun lært dansk og jeg er ikke vant til det her land og hvor der er kun krig og folk er sur og bander og har altid lyst til at slås.
Jeg er dansker og det er min ret til at leve med den person jeg elsker og køre mit uddannelse færdig.
Jeg ønsker hjælp fra jer.
Please Hurtig svar
Senest rettet af Zaman 19.03.2013 20:09:11, rettet i alt 1 gang.
Re: ønsker hjælp til at søge Fs til min mand
Hej
Jeg tvivler på at du kan få opholdstilladelse i DK nu hvor du er så ung og man skal være 24 år. Synes også der er så få som får opholdstilladelse i DK som i forhold til Sverige.
Mit råd ville være at du flytter til Sverige (malmø eller tæt på) og søger om opholdstilladelse i sverige og så pendler og går i skole et sted i Sjælland (ikke så langt fra malmø. Det kunne i hvert fald være en løsning.
Hvis du helst ville blive i DK og så søge der så kan du også gøre det og får i opholdstilladelse jamen så HURRAAA og får i afslag så kan i flytte til sverige.
Jeg tvivler på at du kan få opholdstilladelse i DK nu hvor du er så ung og man skal være 24 år. Synes også der er så få som får opholdstilladelse i DK som i forhold til Sverige.
Mit råd ville være at du flytter til Sverige (malmø eller tæt på) og søger om opholdstilladelse i sverige og så pendler og går i skole et sted i Sjælland (ikke så langt fra malmø. Det kunne i hvert fald være en løsning.
Hvis du helst ville blive i DK og så søge der så kan du også gøre det og får i opholdstilladelse jamen så HURRAAA og får i afslag så kan i flytte til sverige.
-
Kurdish Girl
hehe Irak/Kurdistan er ikke et sted man kan bo i, men desværre US synes ikke det er et problem at bo der. ja selvf. fordi de INTET ved om hvordan situationen ser ud der.
De ser kun det der kommer i TV, men de aner ikke hvordan virkeligheden ser ud når man er i Irak/Kurdistan.
Jeg var selv i Kurdistan hovedstdaten erbil, nogen km lang fra det sted jeg var i bombede en mand en stor bygning i luftet, jeg fik ondt i mit øre da lyden var så høj, stadig døjer jeg med det i dag. Jeg gik på en gade som var tæt på den bygning ca. 6-7 etage. Der gik ikke en uge tog jeg med det samme tilbage til DK. Man er altid bange for der vil ske noget med en når man er uden for, men folk som bor i Irak/Kurdistan er vand til det, jeg spurgte en af min familie om hvordan de kunne leve sådan et liv, han sagde kære ..... vi er selvf., også bange, men vi er nødtil liv vores liv, enten dør vi ellers lever vi videre, men selvf. frygten om døden er det samme frygt som du har. :'(
synes du skal bruge eu regler. find dig en lejlighed i Sverige. Jeg er selv igang med find en lejlighed i Sverige men svært at finde et
De ser kun det der kommer i TV, men de aner ikke hvordan virkeligheden ser ud når man er i Irak/Kurdistan.
Jeg var selv i Kurdistan hovedstdaten erbil, nogen km lang fra det sted jeg var i bombede en mand en stor bygning i luftet, jeg fik ondt i mit øre da lyden var så høj, stadig døjer jeg med det i dag. Jeg gik på en gade som var tæt på den bygning ca. 6-7 etage. Der gik ikke en uge tog jeg med det samme tilbage til DK. Man er altid bange for der vil ske noget med en når man er uden for, men folk som bor i Irak/Kurdistan er vand til det, jeg spurgte en af min familie om hvordan de kunne leve sådan et liv, han sagde kære ..... vi er selvf., også bange, men vi er nødtil liv vores liv, enten dør vi ellers lever vi videre, men selvf. frygten om døden er det samme frygt som du har. :'(
synes du skal bruge eu regler. find dig en lejlighed i Sverige. Jeg er selv igang med find en lejlighed i Sverige men svært at finde et
Hvor længe har du været dansk statsborger ?
Jeg har været danskstatsborger siden 2009.
Er det nemmere at søge i Sverige?
Kan jeg søge selvom jeg kun er 18 år?
Hvad er det jeg har brug for? er det kun job og lejlighed eller er der også andre krav.
plzzz svar mig hurtig jeg frygter for at være her længere.
Jeg vil væk fra det her land sammen med min mand.
Kan jeg søge selvom jeg kun er 18 år?
Hvad er det jeg har brug for? er det kun job og lejlighed eller er der også andre krav.
plzzz svar mig hurtig jeg frygter for at være her længere.
Jeg vil væk fra det her land sammen med min mand.
du kan læse under menu punktet rådgivning ... flytte til Sverige ... der kan du læse hvad der kræves , det er ikke sådan bare lige til , det skal planlægges .
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu
Hvilket EU eller EØS land er nemmest at søge i? Eller stiller mindre krav til ansøgeren?
Nu ved jeg ikke hvilket land der er "nemmest", men jeg er glad for Sverige af flere forskellige grunde. Sveriges krav og love er ikke så stramme synes jeg selv, og de er absolut til at kunne overleve med.Zaman skrev:Hvilket EU eller EØS land er nemmest at søge i? Eller stiller mindre krav til ansøgeren?
Men jeg synes ikke at man kun skal vurderer det på denne måde med hvor der bliver stillet mindst krav, men at du selv skal vurderer hvilket land dit liv vil fungerer bedst i. Du må sætte planer for hvad du vil og hvordan tingene skal forløbe f.eks. med job, skole, sprog, beliggenhed osv. Kunne du tænke dig at på i London frem for Malmö f.eks? Eller i Holland? Det må være noget du selv må vurderer og planlægge.
Der er f.eks. mange der vælger at bo omkring grænsen til Dk og pendler til job eller skole eller f.eks for ikke at være for langt væk fra familie eller lign.
Min søster som boede i Malmö tog fra tid til anden til byen/strøget i KBH kun for at hører folk tale dansk og fordi hun savnede sproget og bare for at være i DK.
Nu har jeg læst om de svenske nationale regler, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt har forstået hvad kravene er. Jeg ved f.eks. ikke om jeg skal have en bopæl i Sverige.
Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig?
Tak på forhånd
Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig?
Tak på forhånd
-
Kurdish Girl
du kan godt søge fs selvom du er 18 år i Sverige
du skal have bopæl i Sverige
du skal have 6300 svensk kr efter udgifter
du kan godt bo fx. i malmø og gå i skole i DK
du skal have bopæl i Sverige
du skal have 6300 svensk kr efter udgifter
du kan godt bo fx. i malmø og gå i skole i DK
-
fundiver199
EU-reglerne er de samme i hele EU, lige som dansk lovgivning er den samme i hele Danmark. Så hvad der er "nemmest" afhænger af, hvor du kan finde en bolig og et arbejde.Zaman skrev:Hvilket EU eller EØS land er nemmest at søge i? Eller stiller mindre krav til ansøgeren?
Er det nemmest at flytte til Bornholm eller Nordjylland? Det kan man heller ikke svare på, da svaret vil være forskelligt fra person til person.
Hej..
Jeg undre mig meget over en ting!
Jeg læser meget om at flytte fra sverige til dk med tidbegrænset opholdstilladelse..
Min kone kom til sverige i oktober med 2års opholdstilladelse, jeg er derimod dansk statsborger..
Mit spørgsmål er: for at kunne flytte til dk med eu-ret skal man have perminet opholdstilladelse i sverige eller kan vi godt søge om det med hendes 2års opholdstilladelse??
Jeg undre mig meget over en ting!
Jeg læser meget om at flytte fra sverige til dk med tidbegrænset opholdstilladelse..
Min kone kom til sverige i oktober med 2års opholdstilladelse, jeg er derimod dansk statsborger..
Mit spørgsmål er: for at kunne flytte til dk med eu-ret skal man have perminet opholdstilladelse i sverige eller kan vi godt søge om det med hendes 2års opholdstilladelse??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når du som dansk statsborger er flyttet til Sverige, kan du derved være blevet EU-borger, som har udnyttet den frie bevægelighed for arbejdstagere.
Du vil i givet fald kunne bruge EU-reglerne til at få den ægtefælle med, også ved en tilbageflytning til DK.
Gå op øverst og klik RÅDGIVNING, og vælg så FLYTTE TILBAGE TIL DANMARK. Der står stort set alt, du har brug for at vide.
Du vil i givet fald kunne bruge EU-reglerne til at få den ægtefælle med, også ved en tilbageflytning til DK.
Gå op øverst og klik RÅDGIVNING, og vælg så FLYTTE TILBAGE TIL DANMARK. Der står stort set alt, du har brug for at vide.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG