hvad vil i anbefale mig ?
hvad vil i anbefale mig ?
Goddag jeg fandt jeres hjemmeside gennem Facebook.
Jeg står i den situation at jeg ikke ved om jeg skal søge familiesammenføring i Danmark eller andre eu lande efter eu regler. Hvad vil i anbefale mig ?
Jeg står i den situation at jeg ikke ved om jeg skal søge familiesammenføring i Danmark eller andre eu lande efter eu regler. Hvad vil i anbefale mig ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: hvad vil i anbefale mig ?
Det kommer an på mange ting - du må skrive noget mere, bl.a.:
Hvad er dit statsborgerskab, og siden hvornår?
Hvor gammel er du?
Hvor gammel er din mand?
Hvad er hans statsborgerskab?
Hvordan er dine indtægtsforhold?
Har du fået ydelser efter aktivloven inden for de seneste 3 år?
Hvad er din uddannelse og dit arbejde?
Hvad er din mands uddannelse?
Har du børn fra et tidligere forhold/ægteskab, og har børnene samvær med den anden forælder i DK? Eller er de over 6 år, taler dansk og har altid boet i DK?
Hvad er dit statsborgerskab, og siden hvornår?
Hvor gammel er du?
Hvor gammel er din mand?
Hvad er hans statsborgerskab?
Hvordan er dine indtægtsforhold?
Har du fået ydelser efter aktivloven inden for de seneste 3 år?
Hvad er din uddannelse og dit arbejde?
Hvad er din mands uddannelse?
Har du børn fra et tidligere forhold/ægteskab, og har børnene samvær med den anden forælder i DK? Eller er de over 6 år, taler dansk og har altid boet i DK?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det er godt nok svært at svare på når du ikke giver så meget som een eneste oplysning om dig selv. Du spørger egentlig om det er bedst at spise flæskesteg eller and juleaften.
Du bliver nød til at skrive lidt om dig selv og din situation for at nogle kan svare dig.
Du bliver nød til at skrive lidt om dig selv og din situation for at nogle kan svare dig.
Jeg har dansk statsborgerskab siden 2010
Før havde fremmedpas som alle andre udlændinge
Jeg er 31 år og min mand 31 år han har Irakisk statsborgerskab, men det er sådan han har været i Norge og søgte om asyl, men havde fået afslag. Han skrev under på nogen papir frivilligt og rejst hjem til Irak. Vi fik ikke den mulighed at blive gift i Norge fordi min mand havde fået afslag.
Jeg får udbetalt 10.000 kr
Nej jeg har ikke fået ydelser efter aktivloven, men har fået dagpenge og sygedagpenge, lig pt. har jeg været syg en uge og de dag jeg har været syg får jeg sygedagpenge for det ellers er det dagpenge jeg får.
Jeg har folkeskole, 1 års hf og skal starte på enten frisør eller sosu
Nej jeg har ikke børn med nogen og aldrig været gift før, har planer om at blive gift om par uger
Jeg har forældre og søskende i Danmark
Jeg sider nu med FA1 ansøgning og har tænkt mig, at send den ind i morgen. Jeg rejser om par uger eller næste uge for at blive gift i Irak og sender min mand til Dansk ambassade for aflevere hand del af ansøgning.
Før havde fremmedpas som alle andre udlændinge
Jeg er 31 år og min mand 31 år han har Irakisk statsborgerskab, men det er sådan han har været i Norge og søgte om asyl, men havde fået afslag. Han skrev under på nogen papir frivilligt og rejst hjem til Irak. Vi fik ikke den mulighed at blive gift i Norge fordi min mand havde fået afslag.
Jeg får udbetalt 10.000 kr
Nej jeg har ikke fået ydelser efter aktivloven, men har fået dagpenge og sygedagpenge, lig pt. har jeg været syg en uge og de dag jeg har været syg får jeg sygedagpenge for det ellers er det dagpenge jeg får.
Jeg har folkeskole, 1 års hf og skal starte på enten frisør eller sosu
Nej jeg har ikke børn med nogen og aldrig været gift før, har planer om at blive gift om par uger
Jeg har forældre og søskende i Danmark
Jeg sider nu med FA1 ansøgning og har tænkt mig, at send den ind i morgen. Jeg rejser om par uger eller næste uge for at blive gift i Irak og sender min mand til Dansk ambassade for aflevere hand del af ansøgning.
Du kan ikke sende ansøgningen om fs før du er blevet gift, så vent med det til i er blevet gift, ægteskabet skal også registres i dk. Ægteskabspapir skal oversættes til dansk, hvorvidt de skal godkendes af den danske ambassade eller anden godkendelse ved jeg ikke, da jeg ikke er bekendt med reglerne ved det land... inden du overhovedet sender nogle papir ind, så bliv gift først....
udmiddelbart ser det jo okej ud, så længe du ikke modtager nogle sociale ydelser...
du har egen bolig..
jeg kan ikek udtale om om tilknytningskravet da du ikek fortæller noget om hvor længe du har boet i dk... men du kan læse om det her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm
på ny.danmark.dk kan du ligeledes læse om de andre krav.
udmiddelbart ser det jo okej ud, så længe du ikke modtager nogle sociale ydelser...
du har egen bolig..
jeg kan ikek udtale om om tilknytningskravet da du ikek fortæller noget om hvor længe du har boet i dk... men du kan læse om det her.
på ny.danmark.dk kan du ligeledes læse om de andre krav.
okay så venter jeg med at sende FA1 ind før jeg kommer hjem, men på siden du sendt står der om jeg har tilknytning til andre personer i Danmark, fx familie, ja det har jeg . Jeg har forældre og søskende her i Danmark. Om jeg har gennemført et uddannelsesforløb, ja Jeg har folkeskole, 1 års hf og skal starte på enten frisør eller sosu uddannelsen.
om den udenlandske ægtefælle har børn eller anden familie i et andet land: Nej han har ikke børn med nogen ,men hans onkel og søstre bor i Sverige.
For den herboende ægtefælle betyder det, at der normalt stilles krav om, at vedkommende har haft fast ophold i Danmark i minimum 12 år, og at vedkommende har gjort en indsats for at blive integreret i det danske samfund. Ja da det har jeg. Jeg har boet i Danmark over 12 år. og har haft arbejde og skole.
hvad så hvad sysnes i nu om tilknytningskravet. det jo ikke alle punkter jeg opfylder, men en del opfylder jeg jo.
om den udenlandske ægtefælle har børn eller anden familie i et andet land: Nej han har ikke børn med nogen ,men hans onkel og søstre bor i Sverige.
For den herboende ægtefælle betyder det, at der normalt stilles krav om, at vedkommende har haft fast ophold i Danmark i minimum 12 år, og at vedkommende har gjort en indsats for at blive integreret i det danske samfund. Ja da det har jeg. Jeg har boet i Danmark over 12 år. og har haft arbejde og skole.
hvad så hvad sysnes i nu om tilknytningskravet. det jo ikke alle punkter jeg opfylder, men en del opfylder jeg jo.
-
fundiver199
De 12 års fast og sammenhængende ophold i Danmark er en ret fast retningslinie. Så tilknytningskravet vil givetvis være opfyldt, når din mand har været i Danmark på visum mindst en gang. Har han været her allerede? Ellers skal I huske, at han skal søge om visum, før han kan søge om familiesammenføring.
Vi vil i første omgang søge om familiesammenføring.
Hvorlangtid tager det normalt om at søge om visum?
Har vi ikke opfyldt tilknytningskravet siden han skal herover en gang?
Er det rigtig at vente tiden ændret til 3- 5 måneder ?
Hvorlangtid tager det normalt om at søge om visum?
Har vi ikke opfyldt tilknytningskravet siden han skal herover en gang?
Er det rigtig at vente tiden ændret til 3- 5 måneder ?
Det giver ikke mening for jer at søge om familiesammenføring før end at din mand har været i Danmark mindst een gang. I vil få jeres ansøgning afslået da i så ikke lever op til tilknytningskravet, så det er bare spild af både jeres og udlændingestyrelsens tid at søge før.
At søge om visum tager fra et par dage til en 6 ugers tid. Men i skal jo lige blive gift først, før end at din ægtefælle overhovedet bør tænke på at søge om visum, da Irak er i asyllandegruppen, og visum som udgangspunkt kun gives til "ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre".
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Så første skridt for jer er at blive gift, og det bliver jo så nød til at ske enten i Irak, eller i et land hvor i begge 2 lovligt kan rejse til.
At søge om visum tager fra et par dage til en 6 ugers tid. Men i skal jo lige blive gift først, før end at din ægtefælle overhovedet bør tænke på at søge om visum, da Irak er i asyllandegruppen, og visum som udgangspunkt kun gives til "ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre".
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Så første skridt for jer er at blive gift, og det bliver jo så nød til at ske enten i Irak, eller i et land hvor i begge 2 lovligt kan rejse til.
-
fundiver199
Fatima: læser du overhovedet, hvad vi skriver til dig? Tilknytningskravet kan ikke være opfyldt, uden at din mand har været i Danmark mindst en gang f.eks. på visum. Det står også ret klart og tydeligt på Nyidanmark hjemmesiden. Så prøv nu at sæt et par timer af til at læse, hvilke krav det er, I skal opfylde, for at blive familiesammenført. Det er trods alt jeres fælles fremtid, det handler om.
"For den udenlandske ægtefælle stilles der normalt krav om, at man har besøgt Danmark mindst én gang tidligere. Læs mere om den udenlandske ægtefælles tilknytning til Danmark."
"For den udenlandske ægtefælle stilles der normalt krav om, at man har besøgt Danmark mindst én gang tidligere. Læs mere om den udenlandske ægtefælles tilknytning til Danmark."
jo da jeg læser, hvad i skriver til mig. vi vil gerne giv den en chance uden at søge om visum.
Så får i afslag. Det har du allerede fået at vide. I vinder INTET ved at "prøve" når i ved at i vil få afslag.
Nej, det er ikke nogen lottokupong, hvor der er en chance for den store gevinst.
Det handler om, om I opfylder nogle konkrete regler og kriterier eller ej. Det er ikke et spørgsmål om chancer. Det er enten eller. Enten opfylder i kravene, eller også gør I ikke. Så ingen chancer her. Hvis I ikke opfylder kravene, er chancen for at få opholdstilladelse lig med nul.
Det handler om, om I opfylder nogle konkrete regler og kriterier eller ej. Det er ikke et spørgsmål om chancer. Det er enten eller. Enten opfylder i kravene, eller også gør I ikke. Så ingen chancer her. Hvis I ikke opfylder kravene, er chancen for at få opholdstilladelse lig med nul.
-
fundiver199
Dog kan man selvfølgelig få dispensation fra alle kravene - og dermed også dette - hvis nogle bestemte forhold gør sig gældende. Som f.eks. at du har særbørn fra et tidligere forhold. Men det har du ikke skrevet noget om. Så vi må gå ud fra, at I ikke kan få dispensation.
Og så er chancen for, at ansøgningen bliver godkendt, selvom din mand aldrig har været i Danmark, nul procent. Men hvis I gerne vil spilde adskillige måneder af jeres liv med det, så er det jo op til jer.
Og så er chancen for, at ansøgningen bliver godkendt, selvom din mand aldrig har været i Danmark, nul procent. Men hvis I gerne vil spilde adskillige måneder af jeres liv med det, så er det jo op til jer.