Politiet kom og anholdte vores Mor
Politiet kom og anholdte vores Mor
Vi er tre børn på 3 år, 6 år og 8 år og er danske statborgere og vi har været i skole, børnehave og vuggestue de sidste par år. Vores moders mål er dansk.
Men vi er ikke stolt over det, det at være dansker idag....
I dag Kl. 13,50 kom politiet og anholdte vores mor, fordi vores mor og far har været fået afslag på familesammenføring.
Vores mor og far har lige holdt 10 års bryllupsdag. Min mor kommer fra et land uden for EU. Vores far har været syg og har derfor fået penge fra staten indefor de sidste 3 år.
Hvorfor har vi ikke ret til at have en mor????+ Hvorfor har de tages vores mor... Min far har fortalt os at mor uloveligt opholder sig i landet.... Mor og far har ringet rundt i flere dage for at få opsættevirkning på en klage til udlændingnævnte, men ak nej. I dag mor tog på krisecentret og søgte hjælp. Mor skulle have været rejst ud den 6 feb...
Hvorfor har vi ingen ret til at være sammen med vores mor hele tiden.????
Hjælp os og hjælp os til at forstå at børn ikke ret ret til et famile liv i Danmark
Men vi er ikke stolt over det, det at være dansker idag....
I dag Kl. 13,50 kom politiet og anholdte vores mor, fordi vores mor og far har været fået afslag på familesammenføring.
Vores mor og far har lige holdt 10 års bryllupsdag. Min mor kommer fra et land uden for EU. Vores far har været syg og har derfor fået penge fra staten indefor de sidste 3 år.
Hvorfor har vi ikke ret til at have en mor????+ Hvorfor har de tages vores mor... Min far har fortalt os at mor uloveligt opholder sig i landet.... Mor og far har ringet rundt i flere dage for at få opsættevirkning på en klage til udlændingnævnte, men ak nej. I dag mor tog på krisecentret og søgte hjælp. Mor skulle have været rejst ud den 6 feb...
Hvorfor har vi ingen ret til at være sammen med vores mor hele tiden.????
Hjælp os og hjælp os til at forstå at børn ikke ret ret til et famile liv i Danmark
Re: Politiet kom og anholdte vores Mor
I stedet for at prøve at skrive som dine børn, kan du så ikke prøve at forklare sagen skridt for skridt.
Politiet anholder ikke nogen fordi de får afslag på familiesammenføring. Politiet kommer kun og anholder en person hvis de ikke forlader landet inden deres udrejsefrist.
1) Hvor længe har hun været i danmark? Og hvilken opholdstilladelse har hun haft før? Eller er det afslag på forlængelse af opholdstilladelse som i har fået?
2) Opholder hun sig ulovligt i landet (det vil jeg umiddelbart tro, men vil gerne høre det fra dig), og er hun anholdt, og hvis hun er anholdt, hvordan har hun så båret sig an med at tage på krisecenter?
Der ligger noget mere i denne sag end hvad du skriver, så du må lige prøve at liste nogle datoer og hvad der skete der, for at give os en chance for at hjælpe.
f.eks
dd-mm-yyyy : Søgte om familiesammenføring
dd-mm-yyyy : Fik afslag på familiesammenføring, med udrejsefrist dd-mm-yyyy
dd-mm-yyyy : Sendte klage til justitsministeriet
dd-mm-yyyy : Hvad der så ellers skete
.......
Us har altså mulighed for at dispensere for regler, og jm kan give lov til at vente mens en klage bliver behandlet, hvis der er børn involveret. Men det kræver jo selvfølglig at i har bedt om det.
Politiet anholder ikke nogen fordi de får afslag på familiesammenføring. Politiet kommer kun og anholder en person hvis de ikke forlader landet inden deres udrejsefrist.
1) Hvor længe har hun været i danmark? Og hvilken opholdstilladelse har hun haft før? Eller er det afslag på forlængelse af opholdstilladelse som i har fået?
2) Opholder hun sig ulovligt i landet (det vil jeg umiddelbart tro, men vil gerne høre det fra dig), og er hun anholdt, og hvis hun er anholdt, hvordan har hun så båret sig an med at tage på krisecenter?
Der ligger noget mere i denne sag end hvad du skriver, så du må lige prøve at liste nogle datoer og hvad der skete der, for at give os en chance for at hjælpe.
f.eks
dd-mm-yyyy : Søgte om familiesammenføring
dd-mm-yyyy : Fik afslag på familiesammenføring, med udrejsefrist dd-mm-yyyy
dd-mm-yyyy : Sendte klage til justitsministeriet
dd-mm-yyyy : Hvad der så ellers skete
.......
Us har altså mulighed for at dispensere for regler, og jm kan give lov til at vente mens en klage bliver behandlet, hvis der er børn involveret. Men det kræver jo selvfølglig at i har bedt om det.
hejsa. takker for dit svar.
Min kone har været flere gange i danmark på turistvisa af tre md.
Den 22 aug 2012 ansøgte vi om familiesammenføring
Den 17 jan 2013 fik vi afslag om familiesammenføring. Min kone skulle forlade landet inden den 30 jan 2013.
Vi klagede til udlændingnævntet over udlændingstyrelses afgørelse. Udlændingnævntet afslog opsættevirkning. Min kone skulle forlade landet den 6 feb. Min kone opholdede sig krisecentret fra den 2 feb til den 8 feb. I formiddags var min kone på krisecentret og får råd og vejledning og de krisecentret ringede til politiet afd, for udlænding om formiddagen og her lidt i kl 14.00 kom politiet og anholdte hende med henblik på udvisning. fordi hun opholdte sig uloveligt i danmark siden den 6 feb. 2013 VI har ikke klaget til justitsministeret eller andre
Min kone har været flere gange i danmark på turistvisa af tre md.
Den 22 aug 2012 ansøgte vi om familiesammenføring
Den 17 jan 2013 fik vi afslag om familiesammenføring. Min kone skulle forlade landet inden den 30 jan 2013.
Vi klagede til udlændingnævntet over udlændingstyrelses afgørelse. Udlændingnævntet afslog opsættevirkning. Min kone skulle forlade landet den 6 feb. Min kone opholdede sig krisecentret fra den 2 feb til den 8 feb. I formiddags var min kone på krisecentret og får råd og vejledning og de krisecentret ringede til politiet afd, for udlænding om formiddagen og her lidt i kl 14.00 kom politiet og anholdte hende med henblik på udvisning. fordi hun opholdte sig uloveligt i danmark siden den 6 feb. 2013 VI har ikke klaget til justitsministeret eller andre
De 3 børn på 3, 6 og 8 år, er det deres biologiske mor, eller er hun stedmor for dem?
Hvis hun ikke er deres biologiske mor, har så både børnenes biologiske mor og dig forældremyndighed over børnene, og ser dem regelmæssigt?
Hvis hun ikke er deres biologiske mor, har så både børnenes biologiske mor og dig forældremyndighed over børnene, og ser dem regelmæssigt?
Så vidt jeg ved kan man få dispensation hvis børnene er omkring 6 år og har opnået selvstændig tilknytning til Danmark.
-
fundiver199
Hvad er det, du vil med dette indlæg? Nej familiesammenføring er ikke et retskrav i Danmark, det ved vi godt. Sådan har det (desværre) været i cirka 20 år.
Men Udlændingeloven er nu engang vedtaget på demokratisk vis i Folketinget, og så må man jo følge den. Lige som alle andre love, man måtte være uenige i. Og gør man ikke det, ja så har det selvfølgelig konsekvenser. Det har det jo også, hvis du begår et bankkup eller kører 140 km/t på en landevej, hvor man kun må køre 80 km/t. Så hvad er det egentlig, der kommer bag på dig, og som du synes er urimeligt?
ÆUG kan ikke ændre den danske lovgivning om familiesammenføring. Så derfor har fokus for vores rådgivning i mange år været at hjælpe folk med at finde andre løsninger, når familiesammenføring efter de danske regler ikke er mulig. Og på den måde adskiller jeres situation sig med al respekt ikke fra 1.000 vis af andre pars.
Så hvad med at komme ud af offer-rollen og se at finde ud af, hvordan du kan få samlet din familie i f.eks. Sverige? Som så mange andre før jer.
Men Udlændingeloven er nu engang vedtaget på demokratisk vis i Folketinget, og så må man jo følge den. Lige som alle andre love, man måtte være uenige i. Og gør man ikke det, ja så har det selvfølgelig konsekvenser. Det har det jo også, hvis du begår et bankkup eller kører 140 km/t på en landevej, hvor man kun må køre 80 km/t. Så hvad er det egentlig, der kommer bag på dig, og som du synes er urimeligt?
ÆUG kan ikke ændre den danske lovgivning om familiesammenføring. Så derfor har fokus for vores rådgivning i mange år været at hjælpe folk med at finde andre løsninger, når familiesammenføring efter de danske regler ikke er mulig. Og på den måde adskiller jeres situation sig med al respekt ikke fra 1.000 vis af andre pars.
Så hvad med at komme ud af offer-rollen og se at finde ud af, hvordan du kan få samlet din familie i f.eks. Sverige? Som så mange andre før jer.
@fundiver199. offerrolle? Tak for dine flotte ord... Nu er jeg ikke selv herre over sygdom ligesom dig, al respekt er der 1000-vis af folk der har fået kræft. Men det er måske smerte de selv har på lagt sig for at få sympati og forståelse?
Nu har jeg ikke kræft eller det der er værre.
Selvom at jeg er blåøjet, er det ikke rimeligt at små børn skal slæbes til et andet EU land for at få en familiesammenføring.
Hvor er mine børns rettigheder henne i dette l*rte land? Man skriger op om andre tredie land ret til menneskerettigheder, men I Danmark findes det ikke.
Børn har ingen rettigheder her, men kun pligter over for staten.
og dog. Hvis man som en afgansk knægt på 16 år står her i landet og ønsker sig asyl, vil han i løbet at et par år få familesammenført sin mor og far her i landet hvis han ellers har nogle forældre.
Det er mine børn der er offer. Jeg ønsker ligesom alle andre danskere at vores fælles børn
skal opvokse i land som ikke ser på dig som et objekt men som et selvstændig individ. Vores alternativ er at vores børn skal opvokse i et land hvor skolengangen er baseret på Islam helt igemmen.
Det er vores valg
Nu har jeg ikke kræft eller det der er værre.
Selvom at jeg er blåøjet, er det ikke rimeligt at små børn skal slæbes til et andet EU land for at få en familiesammenføring.
Hvor er mine børns rettigheder henne i dette l*rte land? Man skriger op om andre tredie land ret til menneskerettigheder, men I Danmark findes det ikke.
Børn har ingen rettigheder her, men kun pligter over for staten.
og dog. Hvis man som en afgansk knægt på 16 år står her i landet og ønsker sig asyl, vil han i løbet at et par år få familesammenført sin mor og far her i landet hvis han ellers har nogle forældre.
Det er mine børn der er offer. Jeg ønsker ligesom alle andre danskere at vores fælles børn
skal opvokse i land som ikke ser på dig som et objekt men som et selvstændig individ. Vores alternativ er at vores børn skal opvokse i et land hvor skolengangen er baseret på Islam helt igemmen.
Det er vores valg
soreng skrev:De 3 børn på 3, 6 og 8 år, er det deres biologiske mor, eller er hun stedmor for dem?
DE er deres biologiske mor
Hvad var det med justitministeret kan man klge over en afgørelse fra Udlændingstyrelsen samt udlændingnævntet??
Politiet har ringet idag og fortalt mig at min kone skal fremstilles i retten i morgen...

Politiet har ringet idag og fortalt mig at min kone skal fremstilles i retten i morgen...
-
fundiver199
Ja at overtræde loven har selvfølgelig konsekvenser. Kommer det bag på dig? Din kone har ikke overholdt sin udrejsefrist og står derfor nu til udvisning med cirka 5 års indrejseforbud og indberetning til SIS. Det er konsekvensen af at ignorere den slags. Det betyder så, at selv når alle kravene til FS måtte være opfyldt, kan din kone stadig ikke få opholdstilladelse pga. indrejseforbudet. Og hun kan heller ikke få et visum for at komme og besøge dig. Og det stod alt sammen i det brev, hun fik fra Udlændingestyrelsen, da de afslog hendes ansøgning. Så hvorfor er hun ikke rejst for længe siden?hopeless skrev:Politiet har ringet idag og fortalt mig at min kone skal fremstilles i retten i morgen...
Jeres børn er tilsyneladende op til 8 år gamle og har ikke hidtil boet i Danmark? Eller din kone har i hvert fald ikke? Og så kan I jo ikke bare "synes", at nu skal din kone pludselig bo her, selvom I ikke lever op til kravene.
Processuelt ophold er et for så vidt meget gavmildt tilbud, som den danske stat har givet din kone, og som hun f.eks. ikke ville have kunnet få i Sverige eller Tyskland. Men før eller siden løber det processuelle ophold jo ud, og så må man jo tage hjem, hvis ikke ens ansøgning om opholdstilladelse kan imødekommes.
Sådan er det jo for nu at citere vores indenrigsminister. Og man kan ikke bare ignorere loven, fordi man synes, den er urimelig. Og du har da ret i, at den danske udlændingelov ikke har jeres børns tarv i centrum. Men igen: Den er vedtaget på demokratisk vis i Folketinget, og I kan ikke bare undlade at følge den, fordi I synes, den er urimelig. Og ved at gøre det har I blot gjort jeres situation endnu værre, end den var i forvejen.
Desuden kunne og burde I måske også have overvejet det her, før I begyndte at sætte børn i Verden for 8 år siden. Reglerne var omtrent de samme dengang, så hvad er det, der er kommet så meget bag på jer? Og som I ikke har kunnet få løst i de mellemliggende 8 år?
Nu ved jeg godt, at jeg er meget hård ved dig, men jeg skriver ikke i ÆUG´s forum for at være i medlidenhedsbranchen. Jeg skriver her for at hjælpe folk til at hjælpe sig selv. Og det gør du i hvert fald ikke med den indstilling, du lægger for dagen i disse indlæg.
Du klager til justitsministeriet over afgørelser i udlændingestyrelsen.hopeless skrev:Hvad var det med justitministeret kan man klge over en afgørelse fra Udlændingstyrelsen samt udlændingnævntet??
Der er nok ikke så meget i kan gøre ved udvisningen nu. I gjorde (med alt respekt) det dummeste i overhovedet kunne gøre, da din kone valgte ikke at udrejse på den dato hun fik. Nu vil hun blive smidt ud, og samtidigt nok få en 3-5 års visumkarantæne.
Hvad var begrundelsen for afvisningen af jeres ansøgning?
Senest rettet af soreng 13.02.2013 20:40:17, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
Desværre er det værre end som så, da hun allerede står til udvisning med indrejseforbud i 5 år og indberetning til SIS. Det er derfor, hun skal fremstilles i retten.soreng skrev:Der er nok ikke så meget i kan gøre ved udvisningen nu. I gjorde det dummeste i kunne gøre, da din kone valgte ikke at udrejse på den dato hun fik. Nu vil hun blive smidt ud, og samtidigt nok få en 3-5 års visumkarantæne.
Det betyder så heldigvis ikke at hun ikke kan søge om familiesammenføring fra hendes hjemland af, men først skal i jo have bragt det forhold som i fik afvist jeres tidligere ansøgning i orden.
-
fundiver199
Som danske statsborgere har dine børn ret til at bo i Danmark. Men din kone har ikke ret til at bo her, bare fordi hun er deres mor. Det har både Menneskerettighedsdomstolen og EU-domstolen slået fast i flere kendelser. Så det er helt op til jer, hvilket af det følgende, I vil vælge:hopeless skrev:Hvor er mine børns rettigheder henne i dette l*rte land? Man skriger op om andre tredie land ret til menneskerettigheder, men I Danmark findes det ikke.
1) Børnene kan bo her med dig, og deres mor i sit hjemland
2) Børnene kan bo med deres mor i hendes hjemland
3) I kan alle sammen bo sammen i din kones hjemland, ligesom alle de andre familier, der bor der
4) I kan opfylde kravene for FS i Danmark
5) I kan finde et helt 3. land, hvor I kan bo sammen som familie eksempelvis Sverige
Fundiver, bliver børn ikke til særbørn hvis de har fået fast tilknytning til Danmark når de er 6 år gamle, selv om det er fælles børn?
-
fundiver199
Kun hvis de er vokset op i Danmark. Og jeg har på fornemmelsen, at disse børn hidtil har været hos deres mor i hendes hjemland. Men det må hopeless jo selv gøre rede for, hvis han har lyst.