Familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Arac

Familiesammenføring

Indlæg af Arac » 27.01.2013 14:51:52

Hej .
Jeg står i denne situation at , fylder 23 i marts og har en mand fra Tyrkiet der er 33 . Vi har to børn på snart 4 og 2. Nu er mit spørgsmål hvornår kan jeg søge familiesammenføring først når jeg fylder 24 eller før. Også er der det med socialydelse . Går i skole på SOSU-Århus og får elevløn , men får suppleret fra kommunen , gør det at jeg ikke kan få min mand, til Danmark . Jeg har en datter hende på snart 4 , der lider hårdt hvergang hendes far rejser . Jeg er født og opvokset i Danmark og min tilknytning er størst til Århus da jeg ingen forbindelse har til Tyrkiet , og har mine børn heller ikke . Har vi slet ingen muligheder HJÆÆÆÆÆLP . Har min egen lejlighed på 93 kvm.

soreng

Re: Familiesammenføring

Indlæg af soreng » 27.01.2013 20:19:18

Umiddelbart lister du ikke noget der skulle kunne give jer dispensation for de regler de er for familiesammenføring. Måske din mand vil kunne komme hertil og studere eller arbejde? Det kommer jo helt an på hans nuværende uddannelsesniveau eller hvilket slags arbejde han laver i Tyrkiet.

Hvis det supplement du får fra kommunen bliver givet efter loven om aktiv socialpolitik eller integrationsloven, så er det noget du ikke må modtage i 3 år før i søger om familiesammenføring, som reglerne er nu.

Men har du ikke tidligere skrevet at din far var fra Tyrkiet? Så at du ikke har nogle forbindelser til Tyrkiet er vel ikke helt rigtigt er det?

Umiddelbart er jeres bedste chance at gøre brug af EU reglerne. Det vil så betyde at du skal flytte til f.eks Tyskland (når du nu bor i Aarhus) og bo der i minimum 4-6 måneder og gerne længere, og så søge efter EU reglerne. Så betyder det ikke noget at du er 23 år, og at du har modtaget ydelser fra kommunen.

Arac

Indlæg af Arac » 27.01.2013 20:43:30

Min far har boet i danmark siden han var 7 år , og er dansk statsborger . Og hele hans familie er heroppe . Kan godt være men jeg er jo i uddannelse nu

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.01.2013 20:49:43

@ Arac, der er ikke kommet nogen ny lov inden for de 14 dage, der er gået siden du spurgte om nøjagtig det samme. Derfor er svarene også de samme, som du fik for 14 dage siden.
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 27.01.2013 21:30:36

Arac skrev:Min far har boet i danmark siden han var 7 år , og er dansk statsborger . Og hele hans familie er heroppe . Kan godt være men jeg er jo i uddannelse nu
Så må du jo vente til et tidspunkt hvor det passer bedre ind i jeres travle hverdag. :?
Du har fået svar. I kan ikke få familiesammenføring. Jeg har så givet dig andre måder i kan være sammen. selvfølglig kan i også bare vælge at bo sammen i Tyrkiet. Det er dine/jeres muligheder som reglerne er lige pt.

Arac

Indlæg af Arac » 30.01.2013 21:18:01

Kan da godt være at det ikke er mere end 2 uger siden jeg spurgte sidst men der havde jeg ikke alle fakta med . Så prøv da lige at give et pænt svar istedet for det der , og det her skulle være et forum med hjælp ja tak da.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.01.2013 09:16:12

@Arac

Ingen kan hjælpe dig med at få loven til at gå væk. Du har fået svar på, hvilke muligheder I har for at være sammen. At du ikke kan lide svaret, er ikke mh`s eller sorengs fejl.

soreng

Indlæg af soreng » 31.01.2013 10:09:46

Arac skrev:Kan da godt være at det ikke er mere end 2 uger siden jeg spurgte sidst men der havde jeg ikke alle fakta med . Så prøv da lige at give et pænt svar istedet for det der , og det her skulle være et forum med hjælp ja tak da.
Nu har jeg læst dit spørgsmål som du stillede 2 uger før du stillede dette spørgsmål, og jeg kan simpelthen ikke se hvilke nye oplysninger det er du kommer med. Her er det spørgsmål du stillede for 2½ uge siden.

"Hej Allesammen .
Jeg er en pige på snart 23 år(i marts) , har 2 børn på snart 2 og på 3½ år , de er født og opvokset i Dk såvel er jeg . Jeg er gift med en Tyrkisk mand på 32 år , som har rejst frem og tilbage i 3 år nu . Nu er mit spørgsmål , kan jeg søge familiesammenføring når jeg er 23½ og jeg er sosu-elev på Social og sundhedsskolen og modtager elevløn . Jeg har været på kontanthjælp på baggrund af barsel og sygdom i ryg og hænder. Mine børn er tilknyttet danske instituioner , og har været det siden de begge var 1 år gammel. Plus de begge snakker dansk . Kan der være chance for dispentation nogle steder . Eller er der bare ikke nogle chancer for at få ham herop uden jeg skal over sverige og dk?"

Du skriver nu at du har din egen lejlighed på 93 kvm, men du fik i dit andet spørgsmål at vide at dit problem lå i at du har modtaget ydelser efter loven om aktiv socialpolitik eller integrationsloven indenfor de sidste 3 år. Det ændrer din lejlighed da ikke på.

Jeg skriver det gerne igen for dig, men så må du også acceptere det som værende det svar som du kan få.
Du har 3 muligheder for at bo sammen med din mand.
1) Han få en opholdstilladelse i danmark på baggrund af f.eks arbejde eller som studerende.
2) Du flytter til et eu land, din mand flytter sammen med dig der, og efter et ½ års tid søger i om opholdskort til din mand i Danmark, efter Eu reglerne.
3) Du flytter til Tyrkiet og bor med ham der.

Det er de 3 muligheder du har, om du kan lide det eller ej. Hvilken (hvis nogle) af de 3 muligheder du/i vil benytte jer af, er helt op til dig/jer.

Besvar