Jeg har forsøgt at læse mig frem via div. tråde her på forum for at få svar på mine spørgsmål inden min kone og jeg søger om familiesammenføring. Men jeg kan ikke lige finde noget der besvare min tvivl, så jeg håber i vil bære over med os hvis i allerede har svaret på de her spørgsmål flere gange.
Kort om vores situation:
Min kone er fra Brasilien og har været her som frivillig arbejder indtil videre. Vi er lige blevet gift i November og vil nu søge om familiesammenføring. Jeg har pt. ingen arbejde så vi bor i øjeblikket hos mine forældre som forsørger os.
Det betyder så at vi er ved at lave en huslejekontrakt hvor vi lejer et værelse i deres hus, og at jeg ingen bankgaranti kan få fra min bank grundet manglende arbejde.
Mine spørgsmål:
- Hvor mange m2 kræves der vi minimum har på huslejekontrakten for mig og min kone? (Selve huset er på 130m2)
- Kan mine forældre stille en bankgaranti for os gennem deres bank eller vil det være en ide at de opretter en konto i deres bank i mit navn og stiller 50.000 kr. til rådighed?
- Da jeg hurtigst muligt håber på at finde et arbejde, og vi derefter gerne vil finde vores eget sted at bo, vil vi da frit kunne opsige kontrakten med mine forældre og flytte til en leje lejlighed ?
Det ville hjælpe meget at få klarlagt præcis hvordan vi skal forholde os til de små detaljer så vi kan være sikre på at vi ikke udfylder noget forkert eller ikke har alle de vigtigeste ting på plads.
på forhånd tak!