Børn fik visum men ikke min kone :(

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lasam

Børn fik visum men ikke min kone :(

Indlæg af lasam » 20.12.2012 18:41:09

Hej,

jeg er ny her på siden. En af mine venner anbefalet mig denne hjemmesid.

Jeg havde søgt familiesammenføring for min kone og mine 3 små børn. Idag fik min kone afslag pga. tilknytningskrav men mine alle 3 små børn fik visum for næste 2 år. Da børn er små, kan de ikke undvære sin mor.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Er der nogen her som kan vejlede mig om hvad muligheder har jeg, og hvad kan jeg gøre for at min kone også få visum?

Jeg har arebjdet her siden 2005 og min kone har været i Danmark 1 gang før på besøg. Og vi er begge 2 omkring 38 år, ihvert fald over 24 år.

Please, please, hjælp mig. :(

fundiver199

Re: Børn fik visum men ikke min kone :(

Indlæg af fundiver199 » 21.12.2012 07:06:05

Din kone har ikke søgt om visum men om opholdstilladelse. Visum (på dansk) er noget, man kan få, hvis man ønsker at besøge Danmark i op til 90 dage som gæst, og giver ikke ret til at bo eller arbejde i Danmark.

Du kan starte med at scanne afgørelsen og sende den til ÆUG´s rådgivningsmail, så vi kan se, præcis hvad Udlændingestyrelsen skriver til din kone:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Hvad I kan gøre, afhænger af flere ting, som du ikke oplyser om. F.eks. om du er dansk statsborger og hvilken slags opholdstilladelse, du har, hvis du ikke er det.

lasam

Indlæg af lasam » 21.12.2012 10:52:37

Altså min kone og vores 3 små børn var på besøg og i august måned søgt vi familiesammenføring. Så igår fik min kone afslag men ikke vors 3 amå børn. Hun fik afslag pga. tilknytningkrav. Hun skal derfor forlade landet inden d. 02-01-2013.

Nej, jeg har en almindelig opholdstilladelse. Jeg er ikke dansk statsborg.

Kan en advokat gøre noget hvis jeg kontakter en?

Ja, jeg prøver at scanne den fra en af mine venner, da jeg ikke selv har en scanner, og sende den ind til ovennævnte mail.

Hvis man få afslag, hvad muligheder har man så?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.12.2012 12:00:17

Hvis der er klare fejl i afgørelsen, kan man klage over den. Umiddelbart lyder det ikke sådan ud fra, hvad du fortæller. Men jeg er nødt til at læse afgørelsen for at kunne sige noget mere sikkert.

Det mest sandsynlige er dog givetvis, at afgørelsen er korrekt, og så hjælper det ikke noget at klage over den. Det vil bare betyde, at din kone om ½ års tid får et nyt brev fra Udlændingenævnet, hvori der står omtrent det samme som i det brev, hun har fået fra Udlændingestyrelsen.

Helt grundlæggende er det sådan, at familiesammenføring i Danmark ikke er noget, I har ”krav” på, bare fordi du bor i Danmark. Og hvis I ikke lever op til betingelserne for familiesammenføring herunder tilknytningskravet, er der følgende muligheder:

1) I kan fortsætte med at bo i hvert jeres land indtil I evt. engang lever op til betingelserne.

2) Din kone kan søge om en opholdstilladelse med henblik på at arbejde eller studere i Danmark.

3) I kan bosætte jer sammen i et land, hvor I begge to er statsborgere, eller hvor den/de af jer, der ikke er det, kan få en opholdstilladelse.

4) Du kan blive dansk statsborger og herefter udnytte retten til fri bevægelighed i EU til at bosætte dig i et andet EU-land end Danmark f.eks. i Sverige.

Besvar