Tilmelde CPR?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kcn

Tilmelde CPR?

Indlæg af kcn » 11.12.2012 12:34:25

Hejsa

Kunne ikke lige finde svar på mit spørgsmål, så håber ikke, at det er fordi, det er et dumt spørgsmål.

Vi har i dag modtaget et brev om, at manden har fået opholdstilladelse :)

I brevet står der, at han skal tilmelde sig CPR hos borgerservice senest 5 dage efter modtagelsen af brevet. Hvordan tælles disse dage og hvad sker der, hvis der går 6-7 dage. Min mand er nemlig rejst til Sjælland og forventer egentlig først at komme tilbage søndag/mandag. Skal han rejse hjem før, så vi kan få ham tilmeldt på fredag?

Hvordan er det nu det er med integrationsprogrammet? Kontakter kommunen os eller skal vi kontakte dem?

Brevet er dateret i søndags, så udlændingestyrelsen må være ivrige og effektive siden de også arbejder om søndagen ;)

DBS

Re: Tilmelde CPR?

Indlæg af DBS » 11.12.2012 14:33:45

Mig bekendt tælles det som arbejdes dage ! Ellers ville der også være problemmer omkring påske / jul.

Så smut i bare ned på borgerservice, når han kommer hjem, og hvis de siger noget, trækker du på skulderen, og siger du fik brevet Onsdag, det må være snekaos / postvæsen :mrgreen:

mvh DBS

hsw

Re: Tilmelde CPR?

Indlæg af hsw » 11.12.2012 22:33:36

I skal møde op på borgerservice, brevet er sendt som B post, så hvis i bare tæller arbejdsdage så går det nok.

US skriver at, i skal huske pas, men de glemmer at du skal bruge flere oplysninger for at få ID-kort og sygesikringsbevis.

Udover tilsendte dokument og pas, skal i bruge din vielsesattest oversat til dansk, dansk registrering fra borgerservice på godkendelse af jeres ægteskab, samt ID med adresse i dit hjemland, din far og mors ID/personnummer eller fødselsdatoer, billedlegitimation på herboende med nuværende adresse og 3 tons tålmodighed.

Jeg undrer mig over at US ikke ved hvilke dokumenter CPR registret beder om at se, det er simpelthen spild af tid at man ikke kan samkøre forskellige registre, da man flere gange har leveret alle tænkelige og utænkelige oplysninger i forvejen.

I får ingen papirer om danskundervisning, udrejsesticker, det sker vist først når man har fået CPR nummer.

God fornøjelse

Besvar