Naza .. ang familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

naza

Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af naza » 05.12.2012 18:27:39

Hej med jer.
Jeg er ny og har nu tilmeldt mig.
jeg har brug for jeres hjælp.

jeg er flygtning/kvoteflygtning med paragraf 8.
alt om alder, lejlighed, økonomisk krav, vielsesattest , registret gift i DK mm. er jeg klar over. har nemlig sættet mig ind i reglerne.:-)

Jeg har afleveret familiesammenførings ansøgning ind. Har også afleveret min mands ansøgning i DK samtidig med mit. afleverede begge ansøgning den 12.nov 2012

d. 21. nov 2012 modtog jeg et brev fra us, at ansøgning om familiesammenføring er modtaget. De skriver også, at de endnu ikke med dette brev taget stilling til om min ægtefælles ansøgning kan tages under behandling i DK og de vil vende tilbage herom i løbet af 5-6 uger.

d.30. nov 2012 modtog jeg endnu et brev om, orientering om ansøgning om familiesammenføring - ansøgning under behandling.
de skriver:
us har modtaget din ægtefælles ansøgning om familiesammenføring. vi har taget ansøgningen under behandling.

sagsbehandlingstid: det vil kræve en nærmere vurdering at tage stilling til, om du og din ægtefælle opfylder betingelserne for at få familiesammenføring, og om der er forhold i sagen, der kan føre til, at vi eventuelt kan fravige nogle af betingelserne.
vi forventer derfor inden for maksimalt 7 måneder at tage stilling til, om du og din ægtefælle opfylder betingelserne for familiesammenføring, herunder om du i forbindelse med ansøgningen skal stille økonomisk sikkerhed.

dvs, at du senest den 12. juni 2013 regnet fra indgivelsen af ansøgningen den 12. nov.2012 kan forvente vores afgørelse om, hvorvidt der som led i ansøgningen skal stille økonomiske sikkerhed.

du vil modtage en ny underretning om den forventede sagsbehandlingstid, hvis den udmeldte sagsbehandlingstid overskrides med mere end 1 måned ??? forklare mig. forstår den ikke tak ! (1)

vil de sige at jeg skal vente i 7 måneder ? :shock: (2)

mvh
Naza

DBS

Re: Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af DBS » 05.12.2012 19:40:34

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/myndigh ... ervicemaal

(1) Det vil sige, at de forventer, at det tager max 7 måneder, og hvis det tager mere end 8 måneder, så får du et nyt brev, med ny tidsfrist.

(2) Det vil sige, at du inden der er gået 7 måneder, har en god chance for at få svar, det kan være i morgen, eller inden 7 måneder.

Servicemål = Hvad de forventer at det tager (altså cirka 7 måneder)

mvh DBS

naza

Indlæg af naza » 06.12.2012 10:03:02

Jeg har en fornemelse af at svaret får jeg hurtigt indtil videre
Fordi jeg afleverede vores ansøgning den 12. Nov fik kvitrrings brev 21. Nov der gik 9 dag

Den 30. Nov fik jeg brevet om at der vil gå 7 måneder med behandlingstiden og her gik også 9 dag. Fra 21. Nov til 30. Nov.

Krydser finger for at de giver et hurtigt svar :-)

Har tænkt mig at ringe til us om ugen eller hver anden uge, for at høre hvor langt de er kommet med vores sag. Da det giver mig ro. Men ved ikke om us vil blive vred over det ??

DBS

Indlæg af DBS » 06.12.2012 10:36:05

Det vil ikke gå hurtiger fordi du ringer hele tiden....

Du vil formodentligt få et "standart svar" frem til at der sker noget nyt i sagen....

Så hvis du spørger mig, så vil jeg ikke ringe, men tænke positive tanker istedet :wink:

mvh DBS

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 06.12.2012 10:37:05

Det er næppe nogen god idé at ringe ofte.

Det tager tid at besvare telefonopkald, og det gør ikke at din sag behandles så meget som et sekund hurtigere end den ellers ville være blevet. Tværtimod kan det gøre den langsommere, fordi der måske skal tages notat af at du har ringet.

Jeg erindrer at have fået at vide af en sagsbehandler at jeg havde kontaktet US 'massivt', fordi jeg ringede 2 gange inden for 2 måneder.

Jeg erindrer også meget tydeligt, hvor enormt stressende det er at prøve at sagsbehandle (i statsforvaltningen) samtidig med at man har telefontid. 10 år efter har jeg stadig en ufattelig lav stresstærskel.

Hvor meget ro vil det give dig at få det samme svar uge efter uge? Du får formodentlig ikke andet.
mh
Rådgiver for ÆUG

naza

Indlæg af naza » 06.12.2012 12:29:16

Takker for jeres svar.

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 06.12.2012 12:30:49

Hmmm det ser udtil vores sag ligner hinanden. :-) held og lykke tiden skal nok løbe

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.12.2012 12:42:33

Hvis du står i kø ved kassen i supermarkedet, og der er 32 kunder i køen foran dig, går du så op til kasseassistenten hvert 2. min for at spørge, hvornår du bliver ekspederet? Nej vel? Du har fået at vide, at I skal forvente, at der går 7 måneder, før I får svar. Så før de 7 måneder er gået, er der ingen grund til at kontakte US, med mindre det er for at videregive nye oplysninger af betydning for sagen. Som f.eks. at du er flyttet.

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 07.12.2012 00:52:45

Hehe fundiver
Naza vores brev vi har fået er li præcist som dit
Men ikke datoerne

Ved du noget om hvorfor jeres case er kompliceret ???
Jeg tror i får et svar hurtigst muligt. Da i har fået to brev på knap en måned
Held og lykke håbet virkeligt det bedste for jer

naza

Indlæg af naza » 08.12.2012 13:01:44

Dk4ever jeg har også sørget for at alt er ioden. Jeg har brugt mangeeee mangee måneder på at få alle vores papir iorden.

Og blev gift i hjemmelandet og fik massser af det stempler jeg kunne få på vores vielsesattest

Min mand var i Bagdad mange mange gange få at legalisere vores papir. En af det gang var jeg tæt på at meste ham. Da nogen terrorister havde bombet lige det sted han overnattede i, men heldig han overlevede.

Vi gik igennem mange ting før vi fik alt papir i orden faktisk gennem døden
Vi havde også fået problemer med at få vores biometri nr hos us.

Fik den forkert første gang og en dag før min mand tog af sted til Iran ring jeg til us og oplyste damen i røret om vores biometri nr var korrekt hun fik mit sagsnr så kunne hun se ind på systemet, at det ikke var korrekt derfor fik vi et nyt biometri nr.

Min mand skulle også skynd sig at tage biometri i Tehran inden 14 dag var gået.

Du aner ikke, hvor stresset jeg blev og han blev og oven i købet arbejde som social og sundhedsassistent på et psykiatrisk afdeling i Ålborg.

Jeg prøvede at være stærk og tro på us vil hjælpe os hurtigst muligt

Jeg har også ordnet vores papir og ansøgning helt i orden og helt perfekt, at det nemt at finde rundt i den mappe jeg havde papirerne i.

Jeg puttet alt med uddannelses bevis og alt dokumentation som var vigtigt i en mappe, Gjordede sådan, at man hurtigt kunne finde det dokumentation man havde brug

I mappen. På forsiden er der en side man hurtigt kunne se fx under punkt et er der præsentation om mig og min 8 søskende + forældre og vielses attest osv, så us havde nemt med at find hvad de havde brug for

Synes også us har svaret os hurtigt og håber på at alt går hurtigt så min mand kan være her sammen med mig, savner ham utroligt meget :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: ... være nygift og være uden manden shit det hårdt

jeg blev gift med ham i sommeres 2012 og registeret os gift i DK i august. afleverede familiesammenførings ansøgning 12. nov 2012
Håber på min mand kan være i DK til jul eller nyt år da vi skal holde et STORT fest, men det må vi se
vi er også kurder fra forskellige dele af Kurdistan

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 08.12.2012 13:36:22

:| synd for jer. jeg forstår godt at i har gået igennem alt det i bagdad det hårdt
men tilgængeld skal i nok få jeres svar hurtigt håber jeg da i har sørget for at alt er iorden

jeg an godt forstå jeres frustration

JEG ER MERE END 10000 % sikker på i får et hurtigt svar

VENT OG SE
Kurder fra IRAN har ikke mulighede for at bo i kurdistan Irak

så hvis du er kvote flygtninge og kurder fra iran jeg tror pargraf 7 eller 8 kurder fra iran som flygtning er. ikke ? er du ikke det?
ingen har ret at sige til dig bo i Kurdistan IRAN fordi Det er farligt og det ved DK dem som har med jeres case og kender jeres baggrund at det er farligt

så derfor jeg sikker på at hvis du har så mange søskende og dine forældre i danimark og hvis du også har såddane et uddannelse og fuldt igang og ingen familie i kurdistan irak har
så tro på mig US forstår hurtigt at det er kun her i danmark du kan bo i

jeg har selv arbejdet på sådan sager før da jeg tolke for kurder fra iran
jeg tolkede mange gange for dem som har ligesomme din case
allesammen har fået hurtigt svar rigtige mange af dem ihvertfald

held og lykke skriv endelig her ligeså snart der sker nyt vil følge med

naza

Indlæg af naza » 09.12.2012 00:58:36

Hej dk4ever
årh tak. vi håber også at det går hurtigt, da vi skal holde et stort jule og nyt års fest.
Håber virkeligt jeg kan have min mand ved siden af mig til jul og nyt år.

Jeg tror også på at US prøver virkeligt at hjælpe alle.

------------------------------------------------------------------------------------------------

kære venner, jeg har lige nu logget på nyidanmark med nem ide. der står:

Ansøgning under sagsbehandling

Vi har modtaget ansøgningen, og sagsbehandlingen er påbegyndt. Vi har registreret, at ansøgningen var fuldt oplyst den 12.11.2012. Ansøger kan derfor forvente en afgørelse inden for den tidsfrist, der fremgår af den sagsbehandlende styrelses servicemål regnet fra fuldt oplyst datoen. Du kan finde den sagsbehandlende styrelse i boksen til højre.

Se Udlændingestyrelsens servicemål her.

jeg har fået et brev som sagt på 7 måneder.

jeg kan se på højre hånd 4 firkanter og øverst står der forløb eller Sagsstatus. 3 af de firkanter er markeret med blå og den sidste er tom: hvad betyder det ???????
har det nogen betydning?
sidder og tænker hvad mon det vil sige/betyde:

og der står at ansøgningen vat fuldt oplyst, hvad betyder det ??????

Tak

naza

Indlæg af naza » 10.12.2012 10:32:01

??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.12.2012 11:29:41

Jeg ved ikke, hvad firkanterne betyder. Men at sagen er fuldt oplyst betyder, at US ikke mangler flere papirer for at kunne behandle den, og at den derfor alene venter på, at en sagsbehandler får tid. Alt det, der står på indkøbssedlen, ligger allerede i indkøbskurven, og tilbage er kun at vente i køen ved kassen, til det bliver jeres tur.

naza

Indlæg af naza » 10.12.2012 11:59:53

Tak for hurtig svar

Det med 4kanten går jeg udfra at det betyder mit sag er kommet så langt og den tom 4kant som er tom betyder nok at der mangler kun en 4kant efter dette får jeg et svar som du siger så er det mit tur ved kassen der bliver ekspedieret

Men er bange for at tro på det måske betyder det slet ikke sådan det bare mig der fortolker det sådan,, ved ikke :-(

Besvar