Jeg er ny og har nu tilmeldt mig.
jeg har brug for jeres hjælp.
jeg er flygtning/kvoteflygtning med paragraf 8.
alt om alder, lejlighed, økonomisk krav, vielsesattest , registret gift i DK mm. er jeg klar over. har nemlig sættet mig ind i reglerne.
Jeg har afleveret familiesammenførings ansøgning ind. Har også afleveret min mands ansøgning i DK samtidig med mit. afleverede begge ansøgning den 12.nov 2012
d. 21. nov 2012 modtog jeg et brev fra us, at ansøgning om familiesammenføring er modtaget. De skriver også, at de endnu ikke med dette brev taget stilling til om min ægtefælles ansøgning kan tages under behandling i DK og de vil vende tilbage herom i løbet af 5-6 uger.
d.30. nov 2012 modtog jeg endnu et brev om, orientering om ansøgning om familiesammenføring - ansøgning under behandling.
de skriver:
us har modtaget din ægtefælles ansøgning om familiesammenføring. vi har taget ansøgningen under behandling.
sagsbehandlingstid: det vil kræve en nærmere vurdering at tage stilling til, om du og din ægtefælle opfylder betingelserne for at få familiesammenføring, og om der er forhold i sagen, der kan føre til, at vi eventuelt kan fravige nogle af betingelserne.
vi forventer derfor inden for maksimalt 7 måneder at tage stilling til, om du og din ægtefælle opfylder betingelserne for familiesammenføring, herunder om du i forbindelse med ansøgningen skal stille økonomisk sikkerhed.
dvs, at du senest den 12. juni 2013 regnet fra indgivelsen af ansøgningen den 12. nov.2012 kan forvente vores afgørelse om, hvorvidt der som led i ansøgningen skal stille økonomiske sikkerhed.
du vil modtage en ny underretning om den forventede sagsbehandlingstid, hvis den udmeldte sagsbehandlingstid overskrides med mere end 1 måned ??? forklare mig. forstår den ikke tak ! (1)
vil de sige at jeg skal vente i 7 måneder ?
mvh
Naza