bank garanti og tilknytningskrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
iznl
Geografisk sted: Århus, Sri lanka

bank garanti og tilknytningskrav

Indlæg af iznl » 16.01.2008 18:27:20

hej med jer alle..

efter at at have kigget en masse på siden har jeg taget mig sammen til at spørge jer til råds..

min kæreste fra sri lanka har før været på besøg i 3 mdr og tog derefter hjem, og jeg fik mit bank garanti tilbage...er der nogen der ved om man skal lave et bank garanti igen anden gang??

vores plan er at han kommer igen i april og vi vil gifte os og søge om sf....så håber ikke vi skal stille bank garanti igen..

Men i forbindelse med sf, hvordan er det lettest at bestå (eller hvad det end hedder) tilknytnings reglen??? vi har tænkt os at sætte ham på dansk kursus, kigge efter arbejde som han kan starte når han får lov til at arbjde og få venner og familie til at skrive breve og sende billeder af dem sammen, hvad andet kan man gøre???

mange tak for hjælpen.

Ida

hvemsaa
Geografisk sted: Svendborg/Kina

Indlæg af hvemsaa » 16.01.2008 20:37:52

De stiller sandsynligvis ikke krav om sikkerhedsstillelse i forbindelse med 2. visum, i hvert fald ikke så længe 1. besøg er forløbet glat, og tidspunktet for udrejse er overholdt.

mht. tilknytningskrav, så afhænger det dels af din alder, hvis du er over 28 og har dansk infødsret stilles kravet ikke, og dels af hvilket land I har størst tilknytning til. Hvis I sammen har opholdt jer længere tid i DK end i Sri Lanka vil kravet sandsynligvis være opfyldt. Hvis han begynder at lære dansk allerede inden i søger SF taler dette også for jeres sag. Men det er en vurdering af jeres samlede tilhørsforhold til det ene eller andet land og hvordan man helt konkret opfylder reglen er svært sige.

iznl
Geografisk sted: Århus, Sri lanka

Indlæg af iznl » 16.01.2008 22:05:10

mange tak for svaret..

jeg er 25 år...så det kan måske været et problem.... vi har også været mest på sri lanka, men jeg er nu igang med en 3,5 årig uddannelse her i Danmark...og har også tænkt at han kunne starte på dansk kursus...

eller noget der kan hjælpe med tilknytnings reglen

mange tak

ida

Besvar