Har endeligt fået afleveret min "Coming Home" ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Darkh

Har endeligt fået afleveret min "Coming Home" ansøgning

Indlæg af Darkh » 10.10.2012 09:31:02

For ca. 2 uger siden, var vi på ferie i Danmark, og afleverede ansøgningen hos Holstebro politi. Det er helt andre ventetider her end hvad man hører fra dem, som afleverer ansøgningen hos US. Vi ventede ca. 5 minutter før vi kom til. De tjekkede om ansøgningen, var udfyldt og besvaret, tjekkede vores bilag, og derefter få taget et billede, samt fingeraftryk. alt ialt, var vi ude af døren igen indenfor 30 minutter.

Da det er næsten 14 dage siden den blev afleveret, ringede jeg til US igår for at høre om de havde fået den. Igen blev jeg positivt overrasket over at det faktisk venlig kvinde i den anden ende af røret, hvilket ikke har været kotumen, de gange jeg tidligere ringet til dem, vedr. "alternative" bilag, samt issuet med den kommende familie forøgelse.

Det jeg mest er spændt på er om de acceptere at jeg ikke kan levere en udtagelse fra kommunen, og istedet har sendt en udskrift fra CPR registeret, om at jeg ikke har boet i Danmark de sidste 7 år.

Vedr. dokumentation for at jeg har en passende bolig, ville det være en håbløs opgave, at gå igennem alle flytte kasserne for at finde skødet, så har sendt en udksrift fra BBR, som hviser at jeg ejer et hus, som både vedr. antal af rum, samt m2, er stor nok til at der ikke er noget problem der... uanset har jeg op til 6 måneder som "coming home" til at finde en passende bolig, hvilket jeg fik bekræftet i telefonen igår.

Da alders forskellen på konen og jeg er knap 11 år, afleverede vi vores søns fødselsattest, som ekstra dokumentation for at det ikke er et proforma ægteskab. (at have boet sammen i godt 5 år, været gift i godt 4 år og have en søn på godt 3 år, må være lige i overkanten for et proforma ægteskab, for at komme til "det forjættede land" ;).

Hvad jeg desværre ikke fik bekræftet i telefonen igår, var om min kone kunne slippe for stop prøverne, da vi medsendte dokumentation for at hun har bestået modul 4 på Lærdansk skolen i Danmark. Det svarer til B1. Jeg ser det som ligende uddannelse eller højere. Det er nu ikke fordi jeg er nervøs for om hun kan bestå prøven, med det samme vi lander i Danmark, men mere princippet i, at min kone har brugt DKK 25-30.000,- på at lære sproget, så hun hurtigts muligt kan blive integreret i det danske samfund, stadig skal smide ca. DKK 2400,- for at gå op til en prøve i A1, som er på et niveau, hun allerede bestod for næsten 2 år siden.

Men vi håber på det bedste, satser stadig på vores plan om at vi kan flytte til Danmark, februar/marts næste år.

Besvar