Tidligere illegalt ophold i EU

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Gravid

Tidligere illegalt ophold i EU

Indlæg af Gravid » 25.09.2012 10:21:33

Hej Alle

Jeg planlægger snart at gå i gang med en familiesammenføring. Den mand jeg skal sammenføres med er afrikansk statsborger, men bosiddende i Portugal. Vi opfylder alle regler og krav, men der er den lille detalje, at han, på et tidspunkt, ikke overholdt nogle indbetalingsfrister, og derfor endte med i en kortere periode at være "illegal" i Portugal. Sagen er nu blevet behandlet i Portugal, og han får nogle dagbøder for de dage han var der uden gyldigt visum. Til gengæld udstedes også snart en permanent opholdstilladelse til ham i Portugal.

Mit spørgsmål er: Findes der en klausul om, at man ikke kan få FS med en som midlertidigt har opholdt sig ulovligt i EU? Kan myndighederne overhovedet finde denne information nogle steder, hvis det ikke fremgår af hans pas, og at han, på det tidspunkt vi indgiver ansøgningen om FS, vil være ankommet på lovligt turistvisum til Danmark?

Jeg tænker selv, at når nu sagen ikke resulterede i en EU karantæne, men blot i en dagbøde i Portugal, så tæller det vel ikke mod os, i forbindelse med en FS?

Hvad siger I?

På forhånd tak for hjælpen
Mvh. G

skaanebo

Re: Tidligere illegalt ophold i EU

Indlæg af skaanebo » 25.09.2012 10:35:20

Hvis han først har permanent opholdstilladelse i Portugal, vil den gamle sag være irrelevant.

Det er også kun, hvis han registreres i SIS, at det kan skabe problemer.

Gravid

Re: Tidligere illegalt ophold i EU

Indlæg af Gravid » 25.09.2012 11:24:12

Hej Skaanebo

Mange tak for dit svar. Jamen det lyder jo super :)

Hvad er SiS, og hvordan kan jeg vide om han er registreret der?

Tak

Besvar