Rejse ud af DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jannat

Rejse ud af DK

Indlæg af Jannat » 24.07.2012 09:04:45

Hej

Hvis man har turistvisum, skal jeg lige høre om at når man søger FS, skal man så have rejst ud af Danmark 1 gang og derefter kommet ind igen, før man kan søge om FS?
Altså er det et krav, at man ligesom skal``besøge`` DK 2 gange, før man kan få FS.?

closed1

Re: Rejse ud af DK

Indlæg af closed1 » 24.07.2012 09:35:41

Man skal have været i danmark 1 gang og det har/er man jo hvis man er her allerede .Det med 1 gang menes at man ikke kan søge fs hvis man aldrig har set landet .
Så intet problem søg i bare når vedkommende er her . Husk man skal søge inden visum udløber dvs inden de max 90 dage et visum kan være på . Da man skal have lovligt ophold for at indgive en ansøgning.

fundiver199

Re: Rejse ud af DK

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2012 11:36:03

Jeg tror nok, at denne regel skal ses som et redskab til at gøre det sværere for afviste asylansøgere at blive familiesammenført i Danmark. En asylansøgning er således ikke at betragte som et "lovligt ophold" og kan derfor ikke bruges til at dokumentere, at man opfylder tilknytningskravet.

Og når asylansøgeren først er sendt hjem, kan man så nægte at udstede visum med henvisning til, at den pågældende søgte om asyl under sit forrige besøg i Schengen, og at der derfor eksisterer en meget høj immigrationsrisiko. Og hvis parret i stedet søger om familiesammenføring, kan man afvise ansøgningen med henvisning til, at tilknytningkravet ikke er opfyldt.

Umiddelbart er det den eneste logiske forklaring, jeg kan finde på reglen om, at ansøgeren skal have været i Danmark mindst en gang, men at opholdet i øvrigt kun behøver at have varet en dag eller to, før der kan søges om FS.

Besvar