Spørgsmål til familiesammenføring
Spørgsmål til familiesammenføring
Hej alle.
Jeg søger familiesammenføring med min kone, men har lidt spørgsmål, håber I kan hjælp mig:
1. mig og storebror har købt en hus sammen, hvor/hvordan kan jeg finde/skaffe en anparts bevis, som US bede om ved boligkrav?
2. Min kone ( vi giftes Juni 2012) har være i danmark mange år, siden 2004, men hun rejst tilbage til Kina (marts 2012) da hende opholdstilladelse udløb, skal jeg søge visum ( 3 måneds ophold ) til hende, eller hun opfylde allerede tilknytnings krav, hvor jeg kan allerede starte med familiesammenføring?
3. I ansøgningsskema part 1, hvor hun udfylde ved spørgsmål: stilling: ingen, fordi hun er middeltids arbejdsløs i Kina, men da hun var i Denmark, havde hun heletid haft arbejde, vil det være et plus hvis jeg tage alle hendes
årsopgørelse/indtægt med til US.
tak for hjælp.
Mvh. Hua
Jeg søger familiesammenføring med min kone, men har lidt spørgsmål, håber I kan hjælp mig:
1. mig og storebror har købt en hus sammen, hvor/hvordan kan jeg finde/skaffe en anparts bevis, som US bede om ved boligkrav?
2. Min kone ( vi giftes Juni 2012) har være i danmark mange år, siden 2004, men hun rejst tilbage til Kina (marts 2012) da hende opholdstilladelse udløb, skal jeg søge visum ( 3 måneds ophold ) til hende, eller hun opfylde allerede tilknytnings krav, hvor jeg kan allerede starte med familiesammenføring?
3. I ansøgningsskema part 1, hvor hun udfylde ved spørgsmål: stilling: ingen, fordi hun er middeltids arbejdsløs i Kina, men da hun var i Denmark, havde hun heletid haft arbejde, vil det være et plus hvis jeg tage alle hendes
årsopgørelse/indtægt med til US.
tak for hjælp.
Mvh. Hua
-
fundiver199
Re: Spørgsmål til familiesammenføring
1) Så står du vel på skødet som medejer af huset?
2) Hun kan aflevere sin ansøgning på den danske ambassade. Hun behøver ikke rejse til Danmark og aflevere den her.
3) Nej det har ingen betydning for sagen.
2) Hun kan aflevere sin ansøgning på den danske ambassade. Hun behøver ikke rejse til Danmark og aflevere den her.
3) Nej det har ingen betydning for sagen.
tak for hurtig svar.
1. ja, jeg er medejer af huset, jeg har prøve ledt efter, men fandt kun købsaftale.
2. Hun er i Beijing nu aflevere skema der, har lavt biometri osv. fordi hun ikke bor i Beijing, skal hun vente der et lille stykke tid, eller hun kan rolig tag tilbage til sin by?
3. !
Mere spørgsmål:
1. Jeg har danske pas, i skema part 2 ved felt har du gennemført danske 2 osv, skal jeg udfylde noget der?
endnu engang tak for hurtig svar.
hilsen Hua.
1. ja, jeg er medejer af huset, jeg har prøve ledt efter, men fandt kun købsaftale.
2. Hun er i Beijing nu aflevere skema der, har lavt biometri osv. fordi hun ikke bor i Beijing, skal hun vente der et lille stykke tid, eller hun kan rolig tag tilbage til sin by?
3. !
Mere spørgsmål:
1. Jeg har danske pas, i skema part 2 ved felt har du gennemført danske 2 osv, skal jeg udfylde noget der?
endnu engang tak for hurtig svar.
hilsen Hua.
-
fundiver199
Hvis du er dansk statsborger, skal du ikke udfylde det bilag, der handler om at opfylde nogle af de nuværende betingelser for at få permanent opholdstilladelse.
Hvis du er medejer af huset så står du forhåbentligt også på skødet. Hvis skødet er blevet væk, kan i få et nyt igennem tinglysningskontoret, mod et gebyr.huage skrev:1. ja, jeg er medejer af huset, jeg har prøve ledt efter, men fandt kun købsaftale.
Hun får nok taget biometri når hun afleverer ansøgning, hvis ambassaden har det fornødne udstyr til at lave det.huage skrev:2. Hun er i Beijing nu aflevere skema der, har lavt biometri osv. fordi hun ikke bor i Beijing, skal hun vente der et lille stykke tid, eller hun kan rolig tag tilbage til sin by?
Din kones nuværende og tidligere arbejdssituation er ikke relevant overhovedet for jeres ansøgning om fs.huage skrev:3. !
tak for svar.
1. Kan du forklare lidt mere om anparts bevis (skødet), jeg har ringe til tinglysnings kontoret, men de sagde jeg skal henvende mig til advokat som dengang sørge for alle papir arbejde da vi købte huset? Advokat firma holde selvfølgelige ferie nu.
på forhånd tak.
Hilsen Hua.
1. Kan du forklare lidt mere om anparts bevis (skødet), jeg har ringe til tinglysnings kontoret, men de sagde jeg skal henvende mig til advokat som dengang sørge for alle papir arbejde da vi købte huset? Advokat firma holde selvfølgelige ferie nu.
på forhånd tak.
Hilsen Hua.
Her kan du læse hvad et skøde er.
http://www.boligejer.dk/skoede
Hvis du skal dokumentere at du, med den bolig som du ejer med din bror, har en passende bolig til at søge om fs, skal du bruge skødet, da der derpå står hvem der ejer ejendommen (dig og din bror).
http://www.boligejer.dk/skoede
Hvis du skal dokumentere at du, med den bolig som du ejer med din bror, har en passende bolig til at søge om fs, skal du bruge skødet, da der derpå står hvem der ejer ejendommen (dig og din bror).
hej igen.
Jeg har nu været hos Danbolig som jeg købt hus hos, de printe en tingbogsattest til mig, hvor der blande anden står:
Adkomster
Dokument type: Skøde
dato/løbenummer:
adkomsthavere:
mig ejerandel ½
storebror ejerandel ½
osv.
tror du den er godt nok?
på forhånd tak.
hilsen Hua
Jeg har nu været hos Danbolig som jeg købt hus hos, de printe en tingbogsattest til mig, hvor der blande anden står:
Adkomster
Dokument type: Skøde
dato/løbenummer:
adkomsthavere:
mig ejerandel ½
storebror ejerandel ½
osv.
tror du den er godt nok?
på forhånd tak.
hilsen Hua
Jeg tror at det letteste er at spørge us som de vil acceptere det som værende dokumentation nok for at du opfylder boligkravet.
Mange tak.
Hilsen hua
Hilsen hua