melodisk skrev:Ret uretfærdigt da jeg blev udsat for vold og måtte på revalidering
Nej du må forstå, at VKO´s udlændingeregler, som den ny regering vil videreføre, at robuste og retfærdige, fordi der stilles klare og gennemskuelige krav, som er retfærdige og ikke unødvendige og ekskluderende. Det står der nemlig selv i bemærkningerne til det lovforslag L104, der skal indføre de nye regler.
Det er derfor ikke unødvendigt og ekskluderende at kræve, at I skal vente til 3 år efter, at du blev færdig med din revalidering, før I kan blive FS. Det siger vores nye regering selv, og så må det jo være rigtigt. Det bagvedliggende ræsonnement kender jeg ikke, men det må vel være af typen "ingen arme ingen småkager". Det, at du blev udsat for vold og havnede på revalidering, er jo således nok et tegn på, at du ikke har anstrengt dig nok, og at du "ikke kan og vil Danmark".
Men jeg synes da, at du skal skrive et personligt brev til de tre regeringspartiers ordførere og fortælle dem din historie og spørge dem, hvorfor I skal vente 2 år endnu med at blive familiesammenført. Det er jo kun, hvis der bliver sat konkrete ansigter på de konsekvenser, som de "retfærdige og robuste" regler har, at der er nogen som helst chance for at få lavet dem om.
Du kan også skrive til Johanne fra Enhedslisten, og så kan det være, at de kan bruge jeres eksempel til at stille nogle spørgsmål til Morten Bødskov, om hvorvidt han finder det robust og retfærdigt, at voldsofre bliver behandlet på den måde.
Mit forslag om Norge skyldtes, at det er et land, hvor det er ret let at finde arbejde. Det er således et af de få steder i Europa, hvor der ikke er høj arbejdsløshed, og det strømmer derfor ind med migrantarbejdere fra Østeuropa og andre steder. Og så er det jo også et sted, hvor danskere ikke har de helt store problemer med sproget.