Takker, jeg mente også at det var sådan.
Men hvilke krav er der til det økonomiske omkring opholdet. Han skal jo bo hos mig, og derfor skal han jo ikke ud at bruge penge på hotel - og maden får han jo også hos mig. Har det betydning for hvor meget han skal vise økonomisk for opholdet?
Kan man gifte sig med en udlændinge som førtidspensionist
-
fundiver199
Re: Kan man gifte sig med en udlændinge som førtidspensionis
I den situation er tommelfingerreglen 350 kroner pr. døgn. Men spørgsmålet er, hvor nidkært man kontrollerer den slags i paskontrollen, når der er tale om en besøgende fra et visumfrit land??? Hvis han har et eller flere anerkendte kreditkort med sig på rejsen, kan jeg ikke forestille mig, at man vil spørge nærmere ind til det.
Et lignende krav gælder også for danske statsborgere, der f.eks. holder ferie i Thailand eller USA, men hvor ofte sker det i praksis, at der foretages nogen nærmere kontrol af økonomiske midler, hvis den rejsende ellers bare har et normalt udseende og en normal opførsel?
Men rejser han uden en klejne på lommen, så bør han givetvis medbringe et invitationsbrev fra dig, hvor du skriver, at du vil betale for hans ophold i Danmark.
Et lignende krav gælder også for danske statsborgere, der f.eks. holder ferie i Thailand eller USA, men hvor ofte sker det i praksis, at der foretages nogen nærmere kontrol af økonomiske midler, hvis den rejsende ellers bare har et normalt udseende og en normal opførsel?
Men rejser han uden en klejne på lommen, så bør han givetvis medbringe et invitationsbrev fra dig, hvor du skriver, at du vil betale for hans ophold i Danmark.