Krav om tidligere besøg i landet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

LarsSB01
Geografisk sted: Vejle

Re: Krav om tidligere besøg i landet

Indlæg af LarsSB01 » 09.10.2015 13:32:54

Vedr. "2) ok, er der fast en skillelinie for 'stor' forskel af US?"

Betegnes erfaringsmæssigt, som 10-15 år eller mere jvf.:

Ægteskab Uden Grænsers vejledning om familiesammenføring i Danmark:
2.11 Proformaægteskaber, side 11
Kan hentes her:
http://aegteskabudengraenser.dk/vejledn ... mmenforing

Har et andet sted hørt at hvis den ene er 50% (1,5 gange) ældre end den anden, trækker det ned. Jeg har dog ikke kunnet finde noget dokumentation vedr. dette, så jeg kan ikke sige om det passer

Jeg er 51 år og min filippinske kone er 31, hermed 20 års forskel, som skrevet i en anden af dine tråde fik vi godkendt FS
Ingen af os har børn

Vedr. "3) mit sidste ægteskab varede 10 år, hun var fra Vietnam, min første kone varede de 5 år hun var fra Phil"

Jeg havde en tidl kone fra Ukraine hvor vi var gift i perioden 2004 - 2014, hun fik permanent ophold i 2011
Det der skeles til er specielt om skilsmisse sker kort tid efter permanent ophold opnåes, idet det i sagens natur ser uheldigt ud, da den udenlandske ægtefælle, formentlig uden den herboendes viden, har spekuleret i at få ophold her i landet

Idet myndigheder har ret til at tjekke sociale medier og formentlig gør det, kan I udnytte det i jeres favør som jeg skrev om i denne tråd:
viewtopic.php?f=6&t=16091
mvh Lars S

Chr. R.

Indlæg af Chr. R. » 23.04.2016 11:36:30

Update

Vores ansøgning er nu nået gennem systemet, og 2 besøg derude samt 1 "fuldt" og endelig et hvor vi blev gift, det var nok til vi blev godkendt :D

Alt i alt en smertefri process, dog hvor jeg føler der spildes meget tid på at vente på afgørelsen. Vores sag blev behandlet på under en uge, men har måtte vente (= spildtid) i 3,5 måned. Tænk hvis ventetiden på pas, kørekort osv. var forbundet med samme ventetid - nok ikke noget mange danskere ville finde sig i :o

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 23.04.2016 14:03:51

Den her dansker har fundet sig i at vente 6 mdr. på at kunne AFLEVERE ansøgning om opholdstilladelse og derpå 5 uger på at få opholdstilladelsen, som er dateret én uge efter at ansøgningen blev afleveret. Så deeeet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar