Skaanebo - parret er arbejdstager. De har planer om drive deres foreetning eller at klnen finder et arbejde. Så du mener de skal ikke tegne forsikring?skaanebo skrev:Hvis man er person med tilstrækkelige midler, pensionist eller studerende skal der rigtig nok vises dokumentation for forsikring. Kravet gælder ikke for arbejdstagere. Så det afhænger af hvilken kategori, man tilhører.
afslag
Re: afslag
Re: afslag
Ja, er man arbejdstager er man omfattet af den offentlige sygesikring.
Re: afslag
man har da lovlig ophold hvis man bor i asylcenter. jeg kunne ihvertfald godt søge fs til ham og det kunne også nogle jeg kendte. Der var også nogle som var asylansøger og fik fs med sin kæreste/kone.hanasa skrev:Zuzu fik af vide, at man ikke har lovelig ophold !
Re: afslag
zuzu hvad med , hvis man først har søgt fs da manden var i hans hjemland..???
og herefter fået afslag
nu da han er kommet til DK, kan han så send fs ansøgning ind? som sagt vi fik af vide at man ikke har loveligt ophold og hvis man ikke har det så kan han ikke send fs ansøgning ind...
og herefter fået afslag
nu da han er kommet til DK, kan han så send fs ansøgning ind? som sagt vi fik af vide at man ikke har loveligt ophold og hvis man ikke har det så kan han ikke send fs ansøgning ind...
-
mh1
- Indlæg: 10609
- Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: afslag
@ hanasa, i den sag du taler om, vil man næppe tage imod ansøgningen. Den person, der er tale om, demonstrerer jo tydeligt, at han ikke respekterer de danske love, og det giver altså ikke nogen fordele.
Dem der måtte have fået lov til at søge om fs mens de bor i asylcenter har formodentlig opholdt sig i DK i lang tid, og måske endda så lang tid at de har fået lov til at blive viet i DK, selv om de ikke har lovligt ophold.
'Lovligt ophold' i forbindelse med vielse og ansøgning om fs betyder at man ENTEN har et visum/ ret til visumfri indrejse (som fx amerikanere), og ikke har været i DK længere end visum-/visumfrit ophold gælder til, ELLER at man har en opholdstilladelse.
Som udgangspunkt har man IKKE lovligt ophold, når man søger om asyl.
Dem der måtte have fået lov til at søge om fs mens de bor i asylcenter har formodentlig opholdt sig i DK i lang tid, og måske endda så lang tid at de har fået lov til at blive viet i DK, selv om de ikke har lovligt ophold.
'Lovligt ophold' i forbindelse med vielse og ansøgning om fs betyder at man ENTEN har et visum/ ret til visumfri indrejse (som fx amerikanere), og ikke har været i DK længere end visum-/visumfrit ophold gælder til, ELLER at man har en opholdstilladelse.
Som udgangspunkt har man IKKE lovligt ophold, når man søger om asyl.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: afslag
oki tussind tak man kan blive forvirret nogen gang. tanken om hvorfor andre kan og nogen ikke kan. men nu har vi forstået heltmh skrev:@ hanasa, i den sag du taler om, vil man næppe tage imod ansøgningen. Den person, der er tale om, demonstrerer jo tydeligt, at han ikke respekterer de danske love, og det giver altså ikke nogen fordele.
Dem der måtte have fået lov til at søge om fs mens de bor i asylcenter har formodentlig opholdt sig i DK i lang tid, og måske endda så lang tid at de har fået lov til at blive viet i DK, selv om de ikke har lovligt ophold.
'Lovligt ophold' i forbindelse med vielse og ansøgning om fs betyder at man ENTEN har et visum/ ret til visumfri indrejse (som fx amerikanere), og ikke har været i DK længere end visum-/visumfrit ophold gælder til, ELLER at man har en opholdstilladelse.
Som udgangspunkt har man IKKE lovligt ophold, når man søger om asyl.