Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Elban

Re: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode

Indlæg af Elban » 03.05.2012 14:02:26

Jeg har netop set på siden her med linket om at man kan få sin sag stillet i bero hvis man ønsker den behandlet efter de nye regler... Jeg har først set denne ny og har ikke kontaktet US da vi ventede på at reglerne skulle vedtages først.... Troede ikke det kunne gøres før det.... Nu er det for sent....

Vi har i dag modtaget brev med posten at min mand skal møde i servicecenteret inden 7 dage i forbindelse med ansøgningen. Det går jeg så ud fra betyder at vi ikke har fået det... Sidst han fik sin opholdstilladelse fik vi brev at han havde fået det og skulle møde op for at få denne, så da det ikke er samme brev går jeg ud fra han ikke får den...

Hvordan er det med klagemuligheden, kan man klage og så kan personen blive i landet i den tid klagen bliver behandlet etc? den eneste grund til vi ikke har fået det (hvad jeg kan se) er at han ikke opfylder pointkravet (som jo skal afskaffes) og derfor vil jeg klage over beslutningen hvis det er tilfældet. Hvor længe får man normalt inden man skal forlade landet??? Mere om man overhovedet kan nå at klage??

Har vi overhovedet nogen mulighed for at være sammen?

soreng

Indlæg af soreng » 03.05.2012 14:12:44

Hvilke klagemuligheder i har afhænger jo helt af grunden for afslaget. Hvis afslaget er givet på grundlag af manglende oplysninger, som i så kan supplere med, så kan i klage og aflevere de oplysninger der har manglet. Hvis afslaget er givet på "korrekt" grundlag, så er der jo ikke så meget at klage over.

Normalt har man vist 7-14 dage til at forlade landet, og man kan ikke indgive en ny ansøgning i de dage. En ansøgning vil så skulle indleveres i hans hjemland på ambasaden.

Men vent nu og se om det er så slemt...Det kan jo være at de gerne vil have hans biometriske oplysninger til opholdskortet, som de har annonceret her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... dskort.htm

Elban

Indlæg af Elban » 10.05.2012 18:24:11

Hej.

Så har jeg brug for lidt hjælp igen, har svært ved at sætte mig 100 % ind i alle regler så vil hellere skrive her så jeg ved at jeg gør det rigtige.

Vi har indgivet klage over vores afslag på FS og har været i kontakt med justitsministeriet og fået forklaret at klagen formentlig også afvises, men herefter sendes ansøgningen igen til US hvor den behandles efter de nye regler, hvilket jo er positivt for os, da vi kun fik afslag på grund af pointsystemet.Vi vil i morgen få info om min mand får lov at blive imens klagen behandles. Men behandlingstiden for klager ligger på gennemsnitsligt 7 måneder og herefter omkring 3 måneder igen hos US. Det er længe vi skal leve efter kun min indkomst når han jo ikke må arbejde. Derfor overvejer om vi skal gøre noget andet eller hvordan, så har en masse spørgsmål, håber det er ok :)

1. Er det muligt at trække klagen tilbage så vi ikke ønsker at klage. I så fald at min mand rejser ud hvor længe skal der så gå før vi kan søge om en ny familiesammenføring - direkte fra tyrkiet?

2. Hvis han bliver han imens klagen behandles, hvornår har vi så mulighed for at søge om tilbagerejsetilladelse - er det så først når de 7 måneder er gået?

3. Hvis vi klager og min mand skal rejse hjem/eller vælger at rejse hjem, kan man så søge om et nyt turistvisum selvom man har en klagesag kørende?

4. Sidste spørgsmål, hvis vi vælger at trække klagen tilbage og min mand rejser hjem, hvornår kan vi så søge om nyt turistvisum evt. jeg ved der skal gå 3 måneder, men er det fra den dag han rejser hjem eller fra den dag hans sidste visum udløb?

Håber på lidt svar så vi kan bestemme hvad der vil være bedst for os. Tænker det måske går hurtigere at droppe klagen og søge på ny.

På forhånd tak for svar.

Mitra_24

Indlæg af Mitra_24 » 11.05.2012 16:48:04

Jeg har virkelige bruge for hjælp!!!!

Min mænd har været i asyl i ca. 13 måndere.
Han har fået afslag fra flytningsnævnet og han fik vide han skal udrejse fra danmark seneste 7 dage.
jeg er danskstatsborger og jeg er 24 år regler.
hvad skal jeg gøre for at, stoppe at han ikke skal tilbage til hjemmeland fordi hans liv er i fare.
:?:

Er der nogle regler at jeg kan stoppe at han skal ikke rejse tilbage så kan jeg hurtige søge familisammføring

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.05.2012 06:12:27

Elban skrev:1. Er det muligt at trække klagen tilbage så vi ikke ønsker at klage. I så fald at min mand rejser ud hvor længe skal der så gå før vi kan søge om en ny familiesammenføring - direkte fra tyrkiet?
Der skal gå den tid, som det tager at rejse fra lufthavnen til den danske ambassade.
Elban skrev:2. Hvis han bliver han imens klagen behandles, hvornår har vi så mulighed for at søge om tilbagerejsetilladelse - er det så først når de 7 måneder er gået?
Når han har været her mindst 3 måneder ialt.
Elban skrev:3. Hvis vi klager og min mand skal rejse hjem/eller vælger at rejse hjem, kan man så søge om et nyt turistvisum selvom man har en klagesag kørende?
Nej.
Elban skrev:4. Sidste spørgsmål, hvis vi vælger at trække klagen tilbage og min mand rejser hjem, hvornår kan vi så søge om nyt turistvisum evt. jeg ved der skal gå 3 måneder, men er det fra den dag han rejser hjem eller fra den dag hans sidste visum udløb?
Han skal have været ude af Schengen i mindst 3 måneder, før han kan indrejse igen på et visum. Han kan søge om et visum op til 3 måneder før den planlagte rejse dvs. dagen efter, at han er kommet hjem.
Elban skrev:Håber på lidt svar så vi kan bestemme hvad der vil være bedst for os. Tænker det måske går hurtigere at droppe klagen og søge på ny.
Hvis klagen er udsigtsløs dvs. hvis US ikke har begået fejl under deres sagsbehandling, så tror jeg også, at det er hurtigere at trække klagen tilbage og søge på ny. Så det ville jeg vælge at gøre i jeres situation.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.05.2012 06:16:00

Mitra_24 skrev:hvad skal jeg gøre for at, stoppe at han ikke skal tilbage til hjemmeland fordi hans liv er i fare.
Det kan du ikke gøre noget ved. Han har en advokat, som hjælper ham med asylsagen, og det er den advokat, som skal køre asylsagen for din mand.
Mitra_24 skrev:Er der nogle regler at jeg kan stoppe at han skal ikke rejse tilbage så kan jeg hurtige søge familisammføring
Man kan ikke aflevere en ansøgning om familiesammenføring i Danmark, hvis man kun har et processuelt ophold f.eks. som asylansøger. Hvis I ønsker at søge om familiesammenføring, skal din mand rejse hjem og aflevere sin ansøgning på den danske ambassade der. Og hvis hans liv virkelig er i fare, så er det ikke familiesammenføring, han skal søge om, men asyl. Og det har han jo allerede gjort.

Besvar