Det er meget svært at sige uden at se den afgørelse, US i sin tid sendte til din ægtefælle. Men hver sag vurderes jo individuelt, og der er ikke nogen systematik i, at bare fordi man kommer fra et bestemt område, så kan man altid eller aldrig få dispensation.ta det med ro skrev:Jeg fatter ikke hvorfor US gav os dispensation for tilknytningskravet og Økonomisk sikkerhedsstillelse. ? ??
Naza's sag og mit ligner jo meget hinanden.
Og desuden ændrer forholdene i forskellige områder sig jo også løbende, hvorefter praksis selvfølgelig også gør det. Jeg har for nylig set en artikel, hvor der står, at det nordlige Irak pga. olien har 10% årlig økonomisk vækst og bliver kaldt det nye Dubai. Og det er måske ikke så mærkeligt, hvis asylkontoret er nået frem til den vurdering, at man godt kan bo sikkert i sådan et område?
Efter at næsten alle somaliske asylansøgninger blev imødekommet i 2012 pga. en dom fra Menneskerettighedsdomstolen i slutningen af 2011, finder Udlændingestyrelsen nu, at forholdene i Mogadishu er blevet så meget bedre, at det ikke længere vil være i strid med menneskerettighederne at sende somaliske asylansøgere tilbage til Mogadishu. Så derfor forsøger de nu at ændre / stramme deres praksis over for personer fra det område. Og sådan sker der givetvis hele tiden ændringer på asylområdet afhængig af, hvad der sker i de forskellige asyllande.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... asager.htm