Naza .. ang familiesammenføring
Re: Naza .. ang familiesammenføring
Jeg sender den afsted imorgen. Jeg sendt brevet til æug rådgivning, han skulle kigge på den, men fik et email idag at han er syg og ikke kan lave den, derfor blev jeg også lidt forsinket med at sendt den afsted. .
Det er dejligt og høre at andre med samme (næsten situation) har fået ægtefællen herop. Det hjælper mig med at falde til ro.
Det er dejligt og høre at andre med samme (næsten situation) har fået ægtefællen herop. Det hjælper mig med at falde til ro.
-
ta det med ro
Ej hvor trist at du ikke fik den hjælp du håbede på at få.
Hvad så har du hørt noget nyt fra us kære ven ??
Hvad så har du hørt noget nyt fra us kære ven ??
Kunne man overtale jer til at bruge pm (private message) funktionaliteten som er her på forum til at skrive personlige beskeder til hinanden, i stedet for at bruges den offentlige del af forummet til det? 
-
ta det med ro
Hvorfor ikke skrive her, da andre kan også bruge det og følge med 
Naza har tidligere sagt at hun skriver herinde når der er nyt.
Ellers kommer hendes spørgsmål til at ende med at drukne i 3-4 siders spørgsmål til hende om der er nyt.
Det er helt fair at du er nysgerrig, men eftersom at Naza jo vil skrive når der er noget at skrive om, så er det altså kun din egen nysgerrighed der bliver styret, og vi andre tror jo bare at der er nyt i sagen hver gang vi får en mail om at der er blevet skrevet på sagen.
Ellers kommer hendes spørgsmål til at ende med at drukne i 3-4 siders spørgsmål til hende om der er nyt.
Det er helt fair at du er nysgerrig, men eftersom at Naza jo vil skrive når der er noget at skrive om, så er det altså kun din egen nysgerrighed der bliver styret, og vi andre tror jo bare at der er nyt i sagen hver gang vi får en mail om at der er blevet skrevet på sagen.
-
ta det med ro
Okay så ikke at Naza har skrevet hun vil skrive lige så snart der er nyt
Beklager bos
Beklager bos
Du skal ikke beklage...Det er da dejligt at du er ivrig efter at høre nyt om Naza's sag.
Vi andre syntes da også altid at der er dejligt at få nyheder tilbage på folks sager, så man kan se at det man har prøvet at hjælpe med har haft en effekt.
Men tålmodighed er også en dyd.
Men jeg er helt sikker på at Naza vil syntes at det er rart at have en der skriver til hende og hører hvordan det går med sagen engang imellem. Stop endelig ikke med det. Det er måske bare mere egnet til en personlig besked. 
Og når der så er nyt, og hvis Naza glemmer at skrive herinde, så husk da lige at fortælle os andre om hvad der skete.
Og når der så er nyt, og hvis Naza glemmer at skrive herinde, så husk da lige at fortælle os andre om hvad der skete.
-
ta det med ro
Det skal jeg nok 
Hej ta det med ro, jeg går stadig og venter på us sender os forhåbentlig et positivt svar.. Ring igår til US, brevet jeg havde sendt var ikke registeret endnuta det med ro skrev:Hej Naza. Jeg har læst dit brev. Jeg kunne derfor ikke lade være med at opret et profil og skrive til dig.
Ved du hvad kære ven det brev du har fået er for at finde ud af om de skal stil dig de forskellige krav eller ikke stille dem. Jeg er også kurder med iransk nationalitet og nu dansker med dansk statsborgerskab. Jeg søgte også fs og fik lige a kuret det samme brev, men det handlede meget mere om stil de forskellige krav end at vende tilbage til dit mands hjemland.
US kan simpelthen ikke be en kvoteflygtning om at bo i Irak, da du er Iraner og Iran er 3. land for dig Iran, som de andre og du nu ved ''kan ikke bo i'' og US kan ikke be jer om at bo i Iran.
US stillede ikke økonomisk krav til os og mange andre kurder også som er flygtninge heller ikke. Dit baggrund og mit og alle de andre jeg kender er det samme.
Vi har også boet i et lejer i Irak og nationalitet er Iran og UN gav os opholdstilladelse i 1997.
Vi to kommer fra samme sted![]()
ta det med ro du får slet ikke afslag det er jeg 1000000000000 % sikker på.
jeg tænkte på om du vil skrive lidt om dit situation.. jeg fortalt min mand det, han vil hør lidt mere. Han er nu på sygehuset blev ramt af en bil.
-
ta det med ro
se om du har det samme som mig
1. kvoteflygtning paragraf 7
2. Jeg kom til DK 1997 og havde tidsubegrænset opholdstilladelse samme år
3. fik senere i livet dansk statsborgerskab
4. arbejdede i butikker
5. havde en lejlighed på 55 kvm
6. forældre og søskende i DK
7. folkeskole og gymnasiet uddannelse
8. jeg er oprindeligt fra Iran altså kurder fra Iran. jeg er over 24 år
9. min kone var fra Irak. kurder fra Irak . var over 24 år
10. jeg boede i altash lejer i Irak og født samme sted efter nogle år kom vi til DK , hvor UN hjælp os med dette
11. min kone havde aldrig rejst til DK og heller ikke havde nogen familie i DK udover mig
12. fik dagpenge i den tid jeg søgte om FS og det havde ingen betydning for mit sag og havde rejst til Irak par gange for at besøge min kone
13. der gik 3½ måned tror jeg så fik min kone godkendt FS uden at stille økonomi kravet og tilknytningskravet
er ked af over det der sket med din mand
du er velkommen til at spørge om noget du er i tvivl om
1. kvoteflygtning paragraf 7
2. Jeg kom til DK 1997 og havde tidsubegrænset opholdstilladelse samme år
3. fik senere i livet dansk statsborgerskab
4. arbejdede i butikker
5. havde en lejlighed på 55 kvm
6. forældre og søskende i DK
7. folkeskole og gymnasiet uddannelse
8. jeg er oprindeligt fra Iran altså kurder fra Iran. jeg er over 24 år
9. min kone var fra Irak. kurder fra Irak . var over 24 år
10. jeg boede i altash lejer i Irak og født samme sted efter nogle år kom vi til DK , hvor UN hjælp os med dette
11. min kone havde aldrig rejst til DK og heller ikke havde nogen familie i DK udover mig
12. fik dagpenge i den tid jeg søgte om FS og det havde ingen betydning for mit sag og havde rejst til Irak par gange for at besøge min kone
13. der gik 3½ måned tror jeg så fik min kone godkendt FS uden at stille økonomi kravet og tilknytningskravet
er ked af over det der sket med din mand
du er velkommen til at spørge om noget du er i tvivl om
tak
1. Det samme
2. det samme men kom 1996
3. det samme
4. arbejdede som sosuhjælper herefter gik igang med social og sundhedsassistent - målet er videre uddane mig til sygeplejerske
5. det samme - men mit lejlighed er knap 100 kvm
6. det samme
7. folkeskolle og som tidligere nævnt sosuhjælper og er igang med sosa assistent
8. det samme
9. det samme
10. det samme
11. det samme - men min mand har familie i europa bare ikke i DK- udover hans venner som er i DK
12. jeg rejste også sidste år for at blive gift med ham
13. ja nu er der gået 3 måneder og 3 dag
ved ikke om det bliver det samme
tror du så at mit fs bliver også godkendt. gud hvor jeg ikke kan vente længere
1. Det samme
2. det samme men kom 1996
3. det samme
4. arbejdede som sosuhjælper herefter gik igang med social og sundhedsassistent - målet er videre uddane mig til sygeplejerske
5. det samme - men mit lejlighed er knap 100 kvm
6. det samme
7. folkeskolle og som tidligere nævnt sosuhjælper og er igang med sosa assistent
8. det samme
9. det samme
10. det samme
11. det samme - men min mand har familie i europa bare ikke i DK- udover hans venner som er i DK
12. jeg rejste også sidste år for at blive gift med ham
13. ja nu er der gået 3 måneder og 3 dag
tror du så at mit fs bliver også godkendt. gud hvor jeg ikke kan vente længere
-
fundiver199
@naza
For at være ærlig, så tror jeg stadig ikke, at US vil finde nogen grund til, at der skal dispenseres fra kravene i jeres sag. Vi har diskuteret dette grundigt i denne tråd, og konklusionen er stadig, at der ikke er nogen tungtvejende grunde til, at du ikke kan bo med din mand i den kurdiske del af Irak. Du har ikke lyst til det, hvilket der kan være mange gode grunde til, men det er ikke det samme som, at du ikke kan.
Så det bliver formentlig et afslag, fordi din mand ikke opfylder sin del af tilknytningskravet. Men heldigvis ved du jo nu, hvad I så skal gøre. Nemlig at han søger om et visum til Danmark, og herefter søger om FS nok engang, når han er kommet hertil.
Og du må væbne dig med tålmodighed. US har pt. flere tusinde ansøgninger om FS liggende, og jeres har allerede fået tildelt et servicemål på 7 måneder. Så det må du forvente, at sagsbehandlingen kommer til at tage. Og ja det vil være en tid, der er lidt spildt for jer, fordi I valgte at gøre tingene i den forkerte rækkefølge pga. jeres manglende kendskab til regler og praksis.
Hvis du savner din mand, må du få ham til at søge om et visum til Danmark og rejse hertil, når han er kommet ud af hospitalet. Det har vi også snakket om tidligere.
For at være ærlig, så tror jeg stadig ikke, at US vil finde nogen grund til, at der skal dispenseres fra kravene i jeres sag. Vi har diskuteret dette grundigt i denne tråd, og konklusionen er stadig, at der ikke er nogen tungtvejende grunde til, at du ikke kan bo med din mand i den kurdiske del af Irak. Du har ikke lyst til det, hvilket der kan være mange gode grunde til, men det er ikke det samme som, at du ikke kan.
Så det bliver formentlig et afslag, fordi din mand ikke opfylder sin del af tilknytningskravet. Men heldigvis ved du jo nu, hvad I så skal gøre. Nemlig at han søger om et visum til Danmark, og herefter søger om FS nok engang, når han er kommet hertil.
Og du må væbne dig med tålmodighed. US har pt. flere tusinde ansøgninger om FS liggende, og jeres har allerede fået tildelt et servicemål på 7 måneder. Så det må du forvente, at sagsbehandlingen kommer til at tage. Og ja det vil være en tid, der er lidt spildt for jer, fordi I valgte at gøre tingene i den forkerte rækkefølge pga. jeres manglende kendskab til regler og praksis.
Hvis du savner din mand, må du få ham til at søge om et visum til Danmark og rejse hertil, når han er kommet ud af hospitalet. Det har vi også snakket om tidligere.
Hvorfor hjælper et visum på tilknytningskravet. ? Hvad og hvordan er det us vudere det.
Er det sikkert et at have fået min mand herop at vi vil få godkendt fs. ?
Jeg vil ikke gøre tingene forkert igen.
Hvis et visum ikke vil hjælpe og give os godkendt fs.
Så er det nemlig igen spild af tid.
Nogen siger brug eu regler. Nogen siger hvis i får et afslag et visum hjælper det med at få godkendt fs.
Er det sikkert et at have fået min mand herop at vi vil få godkendt fs. ?
Jeg vil ikke gøre tingene forkert igen.
Hvis et visum ikke vil hjælpe og give os godkendt fs.
Så er det nemlig igen spild af tid.
Nogen siger brug eu regler. Nogen siger hvis i får et afslag et visum hjælper det med at få godkendt fs.
-
ta det med ro
Jeg fatter ikke hvorfor US gav os dispensation for tilknytningskravet og Økonomisk sikkerhedsstillelse. ?
??
Naza's sag og mit ligner jo meget hinanden.
Hendes mand er kurder iraker og min kone er også kurder fra Irak. Hvorfor sagde US ikke at jeg skal bo i Irak eller om at hun skal søge om visum... Jeg kender flere som også er kurder med samme baggrund, Us har ikke bedt dem og tilknytningskravet. Jeg er godt nok chokeret over US der lige pludselig vil kræve tilknytningskravet for Naza og hendes mand.
JEG VIL OGSÅ GERNE FORSTÅ HVORFOR MON NAZA IKKE VIL FÅ DISPENSATION FOR TILKNYTNINGSKRAVET ?? TAK
Naza's sag og mit ligner jo meget hinanden.
Hendes mand er kurder iraker og min kone er også kurder fra Irak. Hvorfor sagde US ikke at jeg skal bo i Irak eller om at hun skal søge om visum... Jeg kender flere som også er kurder med samme baggrund, Us har ikke bedt dem og tilknytningskravet. Jeg er godt nok chokeret over US der lige pludselig vil kræve tilknytningskravet for Naza og hendes mand.
JEG VIL OGSÅ GERNE FORSTÅ HVORFOR MON NAZA IKKE VIL FÅ DISPENSATION FOR TILKNYTNINGSKRAVET ?? TAK
-
fundiver199
Et visum hjælper, fordi tilknytningskravet aldrig kan være opfyldt, hvis ansøgeren ikke også har bare en lille smule "tilknytning" til Danmark. Og det får ansøgeren - din mand - ved at komme her på et lovligt besøg bare en enkelt gang.
Og nej det er ikke "sikkert", at I så kan få godkendt jeres ansøgning. Men efter vores grundige gennemgang af sagen er vi ikke stødt på andre krav, som det ser ud til, at I vil få problemer med.
Hvem "nogen" er det, der siger alle disse ting? Jeg tror, du skal være lidt selektiv med, hvem du lytter til. ÆUG har mange års erfaring med FS-sager og indgående kendskab til lovgivningen, så generelt kan du stole på de ting, du får at vide her i vores forum.
Men du kan ikke altid stole på, hvad du får at vide af nogen, som kender nogen, hvis fætter engang for 5 år siden søgte om FS, og det gik sådan og sådan. Og derfor skaber det nok mere forvirring end afklaring at lytte til sådanne personers råd, selvom de sikkert ofte er velmenende nok.
Hvad angår spørgsmålet om dispensation i jeres sag, så har asylkontoret jo allerede taget stilling til det, og deres vurdering var negativ. Og der skal nok rigtig meget til for, at ægtefællekontoret ikke følger asylkontorets udtalelse, da asylkontoret jo netop er blevet hørt i sagen, fordi de formodes at besidde den nødvendige viden til at foretage vurderingen.
Du har så skrevet et langt brev til ægtefællefællekontoret, og det er fint nok. Men jeg tror ikke på, at der står noget i det brev, som vil få ægtefællekontoret til at ændre på asylkontorets vurdering.
Så jeg tror, I skal indstille jer på, at I må leve op til kravene, hvis I ønsker FS i Danmark. Og hvis det primært bare drejer sig om, at din mand skal søge om et visum, så er det da heller ikke det helt store problem. Vel?
Og nej det er ikke "sikkert", at I så kan få godkendt jeres ansøgning. Men efter vores grundige gennemgang af sagen er vi ikke stødt på andre krav, som det ser ud til, at I vil få problemer med.
Hvem "nogen" er det, der siger alle disse ting? Jeg tror, du skal være lidt selektiv med, hvem du lytter til. ÆUG har mange års erfaring med FS-sager og indgående kendskab til lovgivningen, så generelt kan du stole på de ting, du får at vide her i vores forum.
Men du kan ikke altid stole på, hvad du får at vide af nogen, som kender nogen, hvis fætter engang for 5 år siden søgte om FS, og det gik sådan og sådan. Og derfor skaber det nok mere forvirring end afklaring at lytte til sådanne personers råd, selvom de sikkert ofte er velmenende nok.
Hvad angår spørgsmålet om dispensation i jeres sag, så har asylkontoret jo allerede taget stilling til det, og deres vurdering var negativ. Og der skal nok rigtig meget til for, at ægtefællekontoret ikke følger asylkontorets udtalelse, da asylkontoret jo netop er blevet hørt i sagen, fordi de formodes at besidde den nødvendige viden til at foretage vurderingen.
Du har så skrevet et langt brev til ægtefællefællekontoret, og det er fint nok. Men jeg tror ikke på, at der står noget i det brev, som vil få ægtefællekontoret til at ændre på asylkontorets vurdering.
Så jeg tror, I skal indstille jer på, at I må leve op til kravene, hvis I ønsker FS i Danmark. Og hvis det primært bare drejer sig om, at din mand skal søge om et visum, så er det da heller ikke det helt store problem. Vel?