En sagsbehandlingstid og dermed procesuelt ophold i et år, når du ikke opfyldte 24 års reglen lyder som meget langt tid. Normalt ville man vel give en midlertidig opholdstilladelse indtil at fødslen var overstået, hvis det var skønnet at det ikke ville være forsvarligt at udvise den gravide. Men det ville jo så også være en hel anden situation end at have procesuelt ophold, hvor de meget tydeligt gør opmærksom på at man IKKE har adgang til det danske læge og sygehussystem, uden en egenbetalt forsikring, med mindre andet er aftalt/godkendt med den lokale kommune.alden skrev:jeg har haft procesuel ophold.jeg kune ikke få ophold fordi jeg var 22år og opfulde ikke 24 år regel...soreng skrev:Hvilket slags tilladelse var du på i det år du ventede på svar fra udlændingestyrelsen i 2006, for et års behandlingstid lyder som en ualmindelig kompliceret familiesammenføring.alden skrev:Jeg har født i Dk,tilbage i 2006 og efter 1 år fik je nagativ svar fra Udl.styrelse og blev udvist til min hjemeland.vi har aldrig betalt noget i forbinelse med fødsel.jeg fik ophold først i 2010...
Men glæd du/i jer så bare over at i har modtaget en tjeneste helt gratis, som i ellers ikke ville være berettiget til. For selvom ting som dette kan ske, gør det jo ikke reglerne vedrørende procesuelt ophold anderledes, og man bør derfor selvfølgelig ikke rådgive om at man bare gratis får lov til at føde på et dansk sygehus, hvis man er på procesuelt ophold.