Hvad er og hvor lang tid ? "danskprøve på niveau A1"
Re: Hvad er og hvor lang tid ? "danskprøve på niveau A1"
min kone bestod på 4 uger. det er et lynkursus og det koster omkring 7000kr
nu har jeg læst mange informationer om A1 danskprøve , ( min mand skriver for mig ) , men jeg vil meget gerne vide hvem der betaler for undervisningen , og hvad det evt. koster , dette er helt sikkert ikke kun mig , der søger svar på dette 
Hvis du taler om forberedelse til indvandringsprøven, samt det krav om dansk undervisning så er det jer der betaler hele gildet, hvor meget det koster er indivudelt kommer an på skole og hvor alng tid man bruger på det, men prisen oven over er nok meget rimeligt.
Hvis du snakker efter de nye regler træder i kraft, hvor kravet er at man skal bestå en stop prøve under dansk uddannelsen efter 6 mdr. så betaler kommunen. Jeg gætter på at dette er lavet for at sikre at folk følger det intergrations program man jo skirver under på man vil følge de første 3 år...
Hvis du snakker efter de nye regler træder i kraft, hvor kravet er at man skal bestå en stop prøve under dansk uddannelsen efter 6 mdr. så betaler kommunen. Jeg gætter på at dette er lavet for at sikre at folk følger det intergrations program man jo skirver under på man vil følge de første 3 år...
-
fundiver199
Ja hvis man skal tolke det positivt, så er det netop det, der må være formålet med "stopprøven". Siden 2002 har det været obligatorisk at følge integrationsprogrammet, og man har i princippet kunnet risikere at miste sin opholdstilladelse, hvis man ikke gjorde det. (Hvilket jeg dog aldrig har hørt om er sket i praksis).Durmaz skrev:Jeg gætter på at dette er lavet for at sikre at folk følger det intergrations program man jo skirver under på man vil følge de første 3 år...
Så man kan måske sige, at man med det nye system vælger at lade resultatet være afgørende i stedet for at kontrollere, om folk er mødt op til undervisningen eller ej. Det var også den retning, den gamle regering gik i, da man lavede reglerne om permanent ophold om i 2010.
Jeg kan huske at jeg var ret nervøs for det omtalte intergrationsprogram, som indholder gratis dansk udd i op til 3 år. Obligatorisk kultur og samfundshalløj som er et kursus hvor man møder op til 5 lektioner og skal tage 5 lektioner oline. og så ellers blive selvførsærgende i dk gennem arbejde eller udd. Jeg havde herinde virkelig hørt at nu var man i statens magt og uha uha..... meeeen må da nok lige indrømme at jeg er belvet svært overrasket og til tider skuffede
dansk udd kan være alt fra nogle timer om ugen op til 30 afhængig af hvad man ønsker at bruge af tid. det der samfundshalløj er så få gange og indeholde nogenlunde det samme som den info dvd til invandringsprøven, og man bliver ikke videre testede om man kan det
... tjaaaa det sidste bliver der fuldt op på med at vi får et lille berev hvor manden skal skrive under på om han står til rådighed for arbejdsmarkedet, om han har fundet arbejde eller er startede udd....
SÅDAN det er intergrationsprogrammet, tsk tsk.... Ved ikke helt om jeg syntes en stop prøve oven i på et lavt niveau er en forbedring, men det må de jo mene inde på christiansborg.
Men samtidlig kan jeg godt forstå at de indføre det, for har selv oplevet i mit arbejde folk der har været her i nogle år og stadig ikke engang kan det besale, da de simpelhen ikke gider det der dansk og abre møder op på skolen uden egentlig at deltage...Det kan jeg godt blive lidt harm over, da det sgu er spild af penge
set udfra en skatteyders side......
SÅDAN det er intergrationsprogrammet, tsk tsk.... Ved ikke helt om jeg syntes en stop prøve oven i på et lavt niveau er en forbedring, men det må de jo mene inde på christiansborg.
Men samtidlig kan jeg godt forstå at de indføre det, for har selv oplevet i mit arbejde folk der har været her i nogle år og stadig ikke engang kan det besale, da de simpelhen ikke gider det der dansk og abre møder op på skolen uden egentlig at deltage...Det kan jeg godt blive lidt harm over, da det sgu er spild af penge
Jeg giver díg ret i at folk der kommer til landet for at bo her, bør have en egen interesse i at lære dansk. Det er til deres eget bedste da de vil føle sig mere hjemme. Så det BURDE ikke være nødvendigt at tvinge folk.
nu har jeg læst denne side igennem , på min kones vegne , og vi har nu fået svar på alle vores spørgsmål . ÆUG er virkelig til meget hjælp , når det drejer sig om familiesammenføring og opholdstilladelse , og selvfølgelig også andre ting .
med venlig hilsen
Henrik Hoffmann Thage
gift med Thansuda Mikaeo
med venlig hilsen
Henrik Hoffmann Thage
gift med Thansuda Mikaeo