El_Vikingo skrev:Er det forstået korrekt , at du taler om den nuværende indvandringsprøve (ikke at forveksle med den nye dansk-stop-prøve).
Ja.
El_Vikingo skrev:For Prins Knud og El Vikinguito (mig); såfremt man optjener sine points i point-systemet, der er under de nuværende regler, så vil man blive inviteret til at tage en indvandringsprøve, og den skal man undlade at gå op i, inden skæringsdatoen.
Ja det vil tilsyneladende være en mulighed, hvis man ønsker at slippe med at stille 50.000 i garanti og slippe for indvandringsprøven og tage "stopprøven" i stedet. Men kan jo jævnfør Helates bemærkninger kun lade sig gøre, hvis man opfylder alle de andre krav. For ellers vil US bare give afslag, når de har konstateret, at der er et af disse krav, man ikke opfylder, og så har man jo ingen mulighed for selv at "trække tiden ud". Det havde jeg så lige glemt, da jeg startede med at tænke højt i denne tråd
El_Vikingo skrev:Hvad med bankgarantien, hvornår vil de bede om den?
Når alle andre krav er opfyldt. Sådan har det jo hele tiden været.
El_Vikingo skrev:Og vigtigst af alt, vil man få udstedt et personnummer før man har bestået indvandringsprøven, så man kan tilmelde sig dansk undervisning?
Nej man kan først få et personnummer og begynde på danskundervisningen, når man har fået opholdstilladelse. Sådan har det også været hele tiden.
El_Vikingo skrev:Eller vil danskundervisningen først træde i kraft "efter" lovforslaget er vedtaget?
Hvad mener du med det? Der har siden 2002 været et integrationsprogram med danskundervisning, og det er der stadig.
Forskellen vil være, at i dag får man først opholdstilladelse, når man har bestået indvandringsprøven, hvorved hele ansøgningsforløbet jo trækkes i langdrag. I hvert fald hvis man bruger de 75 dage, der er "tilladt", til at bestå prøven.
Efter 1. juli 2012 vil man få opholdstilladelse, lige så snart US har behandlet ansøgningen. Men til gengæld vil den så blive inddraget, hvis ikke man inden for 9 måneder har bestået en prøve. Det er derfor, at jeg kalder det "stopprøve".