Familiesammenføring - oplysninger mangler

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

melis

Re: Familiesammenføring - oplysninger mangler

Indlæg af melis » 02.06.2010 13:25:36

Hej BC,

Ja jeg fik fat i den person som skrev brev to os, og forklarede hende situation at min mands pass skal fornys da den udløber i november i år og hvis han får opholdstilladelse så bliver det ikke mange måneder før vi skal starte forfra igen. Hun sagde til mig at når us ikke forlanger at det skal fornys, hvorfor skal jeg være bekymre. Og hvis vi synes at passe skal fornys, så kan vi bruges det brev vi fik til at vise tyrkish konsulate, hun kan ikke hjælpe med at sende andre brev ang. passet skal fornys.

Jeg sprugte hende om kvittering brev, så sagde hun at det vil heller ikke være nævne nogle om passet skal fornys, det vil være det samme brev som vi fik udover det vil skrive om hvornår vi kan forvente at få svar.

Vi er nervøs nu da det ligesom at det er et dårligt tegn for os at de er ligeglade med hvornår er passet ubløber.

Håber at du give os opdatering hvordan det går med jeres sag.

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 02.06.2010 13:33:33

Hejsa.

Jeg tror bestemt ikke du skal være urolig, for det er lige gået op for min mand og jeg, at det ikke er det ekstra brev med passet der skal bruges, men det brev hvor der står at han har processult ophold i DK.
Min mand spurgt på ambassaden og de havde sagt at det var det brev og ikke et hvor i der stod at passet manglede.

Jeg tror ikek du skal være nervøs,. For selvom din mands pas skal fornys, så søger man bare om forlængelse af FS og det skulel være ret let - specielt når de kan se i lige har fået godkendt jeres FS.

Så alt i alt sytnmes jeg din mand skal ringe til den Tyrkiske Ambassade, og han skal bare holde i. Min mand snakkede med dem flere gange iden de ville ha' et møde med ham. Men de sagde så ja til det, og nu skal han til møde på fredag. Så vi håber der kommer styr på det.
Men jeg skal nok skrive herinde - det må du også lige gøre:-)

Pøj pøj.

Mvh.
BC

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 02.06.2010 14:32:02

Det kan også spille ind på det tyrkiske konsulats tilsyneladende vrangvilje, at nye tyrkiske pas fra og med 1. juni nu skal være biometriske, og der måske har været nogen forvirring mht. om man gyldigt kunne stemple en forlængelse i de gamle, ikke-maskinlæsbare.

'Gamle' pas, som ikke er udløbet, kan godt bruges endnu, men jeg kunne godt forestille mig at man hellere vil, og at det er mere hensigtsmæssigt at, udstede nye end forlænge de gamle. Men dels koster det noget mere, dels er der problemer med at køre nye arbejdsgange ind.
mh
Rådgiver for ÆUG

akkaya

Indlæg af akkaya » 18.06.2010 10:32:18

Jeg har lige et spørgsmål omkring familiattest, som du nævner Betoncirkeline. Hvad er det? Er det et papir som alle tyrkere har som udgangspunkt eller er det noget specielt, de skal anskaffe sig? Har aldrig set eller hørt om det før.

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 18.06.2010 11:55:35

Jamen det er sådan en A4-side, hvor der står informationer om min mand, og så er der skrevet nederst, at han er blevet gift med mig og datoen.
Han hentede den på kommunen eller hvad det hedder, dagen efter vi var blevet gift.

melis

Indlæg af melis » 18.06.2010 12:13:33

Hej BC,

Vil bare lige høre om hvordan det går med din mands pass. Fik han det fornyst?
Vi prøvede at kontakte konsolate mange gange men det var ikke nogel det gider at tage telefon.

Mvh

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 18.06.2010 12:35:28

Hejsa.

Ja han fik det fornyet.
Men det kreævede lige at de fik det papir fra US om, at han har prossecuelt ophold i DK, ellers ville de ikek forny det.
Han ringede og fik en aftale med dem, tog derud til møde og fik fornyet passet med det samme. Han betalte omkring 900 kr. og det er forlænget i 5 år.

Er det ambassaden i forsøger at kontakte forgæves?

Mvh.
BC

melis

Indlæg af melis » 25.07.2010 19:22:14

Hej BC,

Vil lige fortælle at min mand vik sit pass fornyt og udover det fik vi også kvitteringsbrev som står at vi er i 7 måneder bunke :? dvs at vi vil første få svar seneset den 28 dec. Det er for lang tid til vi skal vente

Vil bare lige om I har fået kvitteringsbrev.

Mvh

Betoncirkeline

Indlæg af Betoncirkeline » 25.07.2010 21:32:49

Hej Melis.

Okay det var godt at høre din mand har fået fornyet sit pas. Havde i problemer med det så?
Men det er da trist at høre i er kommet i 7 måneders bunken, men der er jo bare INTET at gøre ved det, desværre. Har i en idé om hvorfor i er kommet i den?

Ja v mpdtog vores kvitteringsbrev i sidste uge, vi er kommet i 3 måneders bunken og forventer svar inden d. 8. september.

Jeg håber, at i ikke skal vente til ed 7 måneder er gået.

Mvh.
BC

Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af Miss Silver » 26.08.2010 12:08:49

Puha ville det sige i skal vente 7 mdr inden i får svar på om han kan få ophold eller ej..

hvad er det der afgøre om man får hurtig svar eller ej....

Besvar