Gift med thai, afventer afgørelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

peder

Re: Gift med thai, afventer afgørelse

Indlæg af peder » 12.07.2009 09:17:12

Anne Alver skrev:Og vi var lige ved at flytte til Sverige. Efter vores EU-ansøgning, klage, genoptagelse, var der jo igen en ventetid. :arrow: Da vi så endelig fik et brev, var det endnu en Tilsigelse: mød op inden 14 dage med dit pas. :?

Det samme som min mand fik før afslaget.
Så vi regnede med, at det igen var et afslag. Andre der havde fået tilladelse, havde jo fået et brev, hvor der stod om, at hvis den danske ægtefælle stillede garantien bla bla bla.
Derfor tænkte vi, at så må vi jo flytte til Sverige. :arrow:
Det er trods alt nærmere end Tyrkiet, og jeg kan nemmere passe firma og famile.
Men denne gang ville vi ikke fare hen til US. Denne gang ville vi komme i sidste øjeblik (inden 14 dage), så vi kunne nå at ordne det hele med Sverige (bolig, registrering, visum til min mand).
Den dag jeg havde tænkt mig at tage over og registrere mig i Sverige, tog jeg mine svenske kroner i lommen om morgenen, men ville dog lige ringe til sagsbehandleren, som havde sin telefontid den formiddag, for at høre til vores ansøgning. :?:

Hun spurgte: har I ikke fået et brev? Jo, men der stod jo ikke, hvad det handlede om. Hun kan jo ikke meddele et afslag i telefonen, men efterhånden fik jeg da ud af hende, at der også var det brev med sikkerhedsstillelsen. De syntes bare, at de ville skrive 1 brev til os, så vi ikke blev forvirrede. :?

Sverige blev aflyst og min mand ringet op af mig: tag hen til US nu!! :D
Hvor det dejligt når det hele lykkes alligevel. FANTASTISK.
Godt nok en sej kamp du og din mand har været igennem.
Sjovt at dit navn kom på OT hehe....

Glad for at de lyttede til klagen - ikke altid let at skulle til Sverige.
God søndag :-)

peder

Re: Gift med thai, afventer afgørelse

Indlæg af peder » 17.07.2009 10:47:56

Kære alle,

Min kone har netop her til morgen fået sit brev om opholdstilladelse.

VI ER JUBLENDE LYKKELIGE :-) :-) :-)

Det tog endda kun 2 måneder - og blot 1 dag fra de modtog brev fra min datters moder om regelmæssigt samvær.

Tak til alle her der også har lyttet og skrevet gode råd.

De kærligste hilsener til alle fra Yupa og Peder :-)

Besvar