Familiesammenføring af andre
Re: Familiesammenføring af andre
Ja det var også det jeg havde i tankerne. Tur frem og tilbage fra DK til Canada.
Men hvorfor er det ikke muligt at få et 5 års visa closed?
Hvis man både har børn og børnebørn i to Europæiske lande ville det ikke danne grundlag for 5 års visa ?
Men hvorfor er det ikke muligt at få et 5 års visa closed?
Hvis man både har børn og børnebørn i to Europæiske lande ville det ikke danne grundlag for 5 års visa ?
Et visum udstedes til koret ophold på max 90 dage inden for 180 dage .
Nogle får udstedt et visum med 1 års løbetid , men de må stadig kun opholde sig i Schengen max 90 dage inden for 180 dage.
Nogle får udstedt et visum med 1 års løbetid , men de må stadig kun opholde sig i Schengen max 90 dage inden for 180 dage.
Tak har lige forstået det nu.
Er asyl så den eneste måde der er tilbage nu?
Er asyl så den eneste måde der er tilbage nu?
Asyl er ikke en mulighed, medmindre man flygter på grund af trusler på livet. Man får ikke asyl blot fordi, man er blevet gammel og gerne vil nyde livet.
Jeg har godt læst det. Men hvad med et land med krig og økonomisk ustabilitet. Skal man personligt forfølges eller er det at være i krisramte områder nok i sig selv. Nu er der er en del som er kommet her op fordi de har været bange for at blive boende da der KAN ske dem noget når som helst. Andre har valgt at blive og håbe på forbedringer men når det kun bliver værre skal man så virkelig vente på at skaden er sket før det er nok?
Ved godt der er muligheden med Canada men igen vil utrolig gerne have at det bliver Danmark da jeg selv kan passe dem i stedet.
Ved godt der er muligheden med Canada men igen vil utrolig gerne have at det bliver Danmark da jeg selv kan passe dem i stedet.
Du kan få råd og vejledning hos Dansk Flygtningehjælp.
Hvis en Dansk statsborger flytter til et andet EU land, Kan man så bruge EU regler for at lave Familiesammenføring med sine forældre?
Ja, men der er nogle særlige betingelser. Som jeg husker det, skal man have boet sammen umiddelbart før flytningen, og forældrene skal være afhængige af deres børn.
Er du dansk, og dine forældre er ikke danske?
Er du dansk, og dine forældre er ikke danske?