Så blev servicemålene lige hævet med tilbagevirkende kraft!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Sam_123

Re: Så blev servicemålene lige hævet med tilbagevirkende kraft!

Indlæg af Sam_123 » 04.04.2017 15:17:15

madslu skrev:
Sam_123 skrev:
Sam_123 skrev:Min kone og jeg indgav vores ansøgning sammen i novembers. Jeg fik en kvittering fra US som referent, hvori der står:
"Vores servicemål for behandling af ansøgninger om familiesammenføring er 5måneder for enkle sager og 10månederfor komplicerede sager fra tidspunktet, hvor sagen er fuldt oplyst.Det er ikke muligt at afklare, hvorvidt din sag er enkel eller kompliceret, før der er gået ca. 3-4måneder. Der kan for tiden derfor gå op til ca. 3-4måneder, før du hører fra os igen."

På nyidanmark står der, at Hvis ansøgningen om familiesammenføring er indgivet før den 1. marts 2017, og ansøgeren ikke har modtaget et brev fra Udlændingestyrelsen, hvor sagsbehandlingstiden i den konkrete sag er oplyst, er den forventede maksimale sagsbehandlingstid 12 måneder.

Der står dog også at I sager, hvor Udlændingestyrelsen allerede har udmeldt et servicemål for sagsbehandlingen til ansøgeren, vil dette mål for sagsbehandlingstiden fortsat være gældende.

Jeg har ud fra ovenstående to spørgsmål underantagelse af at min sag er enkel:
1. Får man normalt et brev når sagen er fuldt oplyst? Jeg havde ellers gået og troet, at jeg ville få et svar omkring april når der er gået 5 måneder. Men da jeg stadig ikke har hørt noget om sagen er fuldt oplyst, kan jeg så regne med yderligere 5 måneder?

2. Skal jeg stadig forholde mig til det servicemål jeg har fået oplyst i kvitteringsbrevet eller de nye mål? Jeg har jo ikke fået et specifikt servicemål ud fra min sag, men en generel skrivelse

Tak på forhånd

Jeg fik ringet ind til US i dag, ville lige dele hvad jeg fik afvide hvis det måtte have interesse . Jeg har fået oplyst, at jeg er kommet under de nye regler og derfor kan der gå 12 måneder fra jeg indgav ansøgningen til der falder afgørelse i sagen.
De vil stadig kontakte os når sagen er fuldt oplyst/eller de mangler information. De har ikke kunnet gøre det inden for de 3-4 mndr som de nævnte i kvitteringsbrevet som der nu er gået pga. travlhed.
Hej Sam_123

Vores sag ligner meget jeres, har du nogle nyheder? Vil meget gerne høre om jeres forløb.

Mvh Mads
Hej Mads
Der er ikke sket noget nyt i vores sag. Vi har stadig ikke hørt noget fra US.

Mvh
Sam

AruParuu

Indlæg af AruParuu » 04.04.2017 15:23:39

Jeg ringede ind igår og de sagde at man ikke længere kunne regne med de 3-4 måneder. Der går ca 6 måneder før man hører noget.

Men synes også de siger forskellige ting for hver gang man ringer ind.

Sgr

Indlæg af Sgr » 12.04.2017 12:24:31

Hmm, gad vide hvordan det nu går med det bjerg af forlængelser som kommer til at vælte ind i løbet af i år (vores inklusive)?

Besvar