Familiesammeføring fra Sri Lanka

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammeføring fra Sri Lanka

Indlæg af mh1 » 25.10.2016 21:38:24

Det er I sandsynligvis. Træk ansøgningen tilbage, og søg besøgsvisum i stedet for. Så kan I søge om fs, når din kone er kommet på besøg.
mh
Rådgiver for ÆUG

dindil

Indlæg af dindil » 26.10.2016 09:42:58

Hvis vi trækker den tilbage og søger turist visum istedet, mister vi så de 6000kr vi har betalt?

closed1

Indlæg af closed1 » 26.10.2016 09:55:42

Nej dem får man tilbage og skal så betale dem på ny når i søger fs her i DK

dindil

Indlæg af dindil » 26.10.2016 15:32:24

Er du helt sikker? Vi har nemlig modtsget kvittering for den.

dindil

Indlæg af dindil » 26.10.2016 15:34:36

-
Senest rettet af dindil 29.03.2017 23:10:11, rettet i alt 1 gang.

closed1

Indlæg af closed1 » 26.10.2016 19:31:10

En kvittering er en kvittering for at i har betalt - træk ansøgningen tilbage straks , så får du pengene tilbage ...........

dindil

Indlæg af dindil » 27.10.2016 14:11:17

-
Senest rettet af dindil 29.03.2017 23:10:28, rettet i alt 1 gang.

Cruze

Indlæg af Cruze » 08.12.2016 17:11:56

Lidt Update:
Min kone lande i Dk primo Oktober. Udlændingenævnet accepterede vores klage og US afgørelse, hvor vi fik en afvisning på FS, grundet vores samlede tilknytningskrav ikke stor nok til DK. Udlnævnet sendte sagen tilbage til US, da hun nu var landet i DK, og opfylder det krav. US godkendte sagen og sendte mig et brev sidste tirsdag, at jeg skulle stille sikkerhed på 53000,-. Idag, har jeg så afleveret papirne til kommunen med de forskellige underskrifter fra banken at Garanti kontoen var oprettet.
Jeg lagde selv 21K ud og resten dækkede banken via et banklån.

Kommunen integrationskonsulent var rimelig vaks og fik arrangeret et møde med sprogskolen for min kone allerede imorgen, så de kan vurdere, hvilket niveau, hun skal starte på.

I løbet af 10 dage får hun CPR nummer og fra D.3. Januar kommer hun til at starte på sprogskolen.

Yeah!!!!!!

Cruze

Indlæg af Cruze » 08.12.2016 19:29:49

@dildil

Hi..
Var begrundelsen for jeres afvisning kun at hun ikke havde været i Danmark.

Jeg har nemlig søgt med min kone, vi indgav her i septemberm. Jeg er født og opvokset og dansk statsborger.
Hun har dog ikke været her endnu på besøg. :/ er vi på en afslag?
Ja, det var derfor, hun fik en afvisning, da den samlede tilknytning var større til Sri Lanka end DK.
Vi har lavet nogle dumheder i processen, derfor har den trukket ud i så lang tid, som det har gjort, bl.a. at ansøge turistvisum i min faders navn.

Jeg vil anbefale ligesom Closed1 at i trækker sagen retur og ansøger om et turistvisum i stedet. Ellers kan i godt forvente en lang process periode, hvor udfaldet sikkert vil være en afvisning i sidste ende.

Vi undlod at trække den tilbage, men ventede hele sagsbehandlings perioden, hvor vi også fik et afslag. Men, vi klagede over US afgørelse til Udlændingnævnet. Min kone spurgte faktisk til de 5000 kroner, vi havde betalt for FS hos den norske ambassade, der sagde de, at man ikke kunne få de penge tilbage.

Mens klagen var sendt til udlændinge nævnet besluttede jeg for at rejse til Sri Lanka og ansøge om turistvisum til min kone, mens jeg var der.

En ting er, hvad vi har af oplysninger fra de danske kilder vedr. turistvisum, noget andet er, hvad den norske ambassade kræver. Det ved de lokale mest om, "agencies". Vi sugede nogle informationer fra forskellige, uden at gøre brug af dem, da deres hjælp nemt kunne koste os 15K-20K.

Vi fik et papir fra en af dem, hvor de sagde, hvis man kunne opfylde dem, så vil man få visum til DK. Det var bl.a.....

Ejendomsret over en ejendom i Sri Lanka, så de kunne se ansøgeren havde en god grund til at rejse tilbage til Sri Lanka.
En god portion penge i banken. (Vi havde ca.25000 kr. stående i min kones navn)
Et arbejde, (hun fik arbejde hos en klinik).
Et ferie godkendelse brev fra arbejdsgiveren.
Min bank oversigt med ca. 40K, hvor jeg viste, at jeg kunne forsørge min kone, mens hun er i DK.

dindil

Indlæg af dindil » 13.12.2016 13:59:37

-
Senest rettet af dindil 29.03.2017 23:16:16, rettet i alt 1 gang.

dindil

Indlæg af dindil » 13.12.2016 14:32:30

Hej Cruze!

Tak for dit svar.

Vi har ikke trukket vores sag tilbage, da vi fik at vide at det muligvis vil kunne skabe ondtro, hvis vi ender med at søge turistvisum.

Får man pengene tilbage, hvis man trækker sagen tilbage? det fik vi oplyst af US man ikke gjorder.

Vi har nu ventet 3 mdr. og da behandlingstiden som udgangspunkt er 5 mdr så er det ikke meget længere vi skal vente.

Får vi afslag, kan vi vel ligesom jer søge turistvisum, samtidig med vi klager til udlændingenævnet? ( kan man søge turist når de har truffet afgørelse og man klaget?)

Hvor lang tid tog behandlingen hos udlændingenævnet?

Cruze skrev:@dildil

Hi..
Var begrundelsen for jeres afvisning kun at hun ikke havde været i Danmark.

Jeg har nemlig søgt med min kone, vi indgav her i septemberm. Jeg er født og opvokset og dansk statsborger.
Hun har dog ikke været her endnu på besøg. :/ er vi på en afslag?
Ja, det var derfor, hun fik en afvisning, da den samlede tilknytning var større til Sri Lanka end DK.
Vi har lavet nogle dumheder i processen, derfor har den trukket ud i så lang tid, som det har gjort, bl.a. at ansøge turistvisum i min faders navn.

Jeg vil anbefale ligesom Closed1 at i trækker sagen retur og ansøger om et turistvisum i stedet. Ellers kan i godt forvente en lang process periode, hvor udfaldet sikkert vil være en afvisning i sidste ende.

Vi undlod at trække den tilbage, men ventede hele sagsbehandlings perioden, hvor vi også fik et afslag. Men, vi klagede over US afgørelse til Udlændingnævnet. Min kone spurgte faktisk til de 5000 kroner, vi havde betalt for FS hos den norske ambassade, der sagde de, at man ikke kunne få de penge tilbage.

Mens klagen var sendt til udlændinge nævnet besluttede jeg for at rejse til Sri Lanka og ansøge om turistvisum til min kone, mens jeg var der.

En ting er, hvad vi har af oplysninger fra de danske kilder vedr. turistvisum, noget andet er, hvad den norske ambassade kræver. Det ved de lokale mest om, "agencies". Vi sugede nogle informationer fra forskellige, uden at gøre brug af dem, da deres hjælp nemt kunne koste os 15K-20K.

Vi fik et papir fra en af dem, hvor de sagde, hvis man kunne opfylde dem, så vil man få visum til DK. Det var bl.a.....

Ejendomsret over en ejendom i Sri Lanka, så de kunne se ansøgeren havde en god grund til at rejse tilbage til Sri Lanka.
En god portion penge i banken. (Vi havde ca.25000 kr. stående i min kones navn)
Et arbejde, (hun fik arbejde hos en klinik).
Et ferie godkendelse brev fra arbejdsgiveren.
Min bank oversigt med ca. 40K, hvor jeg viste, at jeg kunne forsørge min kone, mens hun er i DK.
?

michaelh

Indlæg af michaelh » 04.01.2017 09:54:26

Man kan læse vejledningen på Udlændingestyrelsens hjemmeside eller www.familiesammenføring.dk hvor det står beskrevet hvordan man søger og hvilke dokumenter man skal vedhæfte.

Besvar