Til DK efter 9 aar (med udenlandsk kone)

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Garbanzo

Re: Til DK efter 9 aar (med udenlandsk kone)

Indlæg af Garbanzo » 12.09.2012 13:54:40

soreng skrev: Småbørn har ALDRIG skulle afgive fingeraftryk for at få udstedt et dansk pas.

Beslutningen om fingeraftryk blev vedtaget af EU tilbage i 2004, og allerede dengang var børn under 12 år fritaget for at skulle afgive fingeraftryk.

oprindelig havde Frankrig, Portugal og Estland indført grænsen ved 6 år, men EU-parlamentet hævede den til 12 år.

Så hvilke regler er det du har tjekket?
Ja, saa ved jeg ikke. Beskeden jeg fik paa det danske konsulat her i Bogota, var at jeg IKKE kunne faa udstedt dansk pas til min soen i Bogota pga de nye regler om biometrisk pas. Det var i Marts/April. Du henviste mig jo ogsaa selv til rejse til den naermeste danske ambassade for at faa det ordnet, men hvis fingeraftryk ikke er noedvendige for min 3 aar gamle soen, er der saa nogen praktisk aarsag som stopper dem her i Bogota?

soreng

Indlæg af soreng » 12.09.2012 14:15:07

Jeg skrev at i nok skulle til nærmeste danske ambassade for at få ham registreret som dansk statsborger, hvis i ville have lavet et dansk pas til ham, da den registrering normalt ikke er noget som du kan foretage på et konsulat. Hvordan du lige får blandet biometri ind i det, det aner jeg faktisk ikke. :-D

Garbanzo

Indlæg af Garbanzo » 12.09.2012 14:18:36

soreng skrev:Jeg skrev at i nok skulle til nærmeste danske ambassade for at få ham registreret som dansk statsborger, hvis i ville have lavet et dansk pas til ham, da den registrering normalt ikke er noget som du kan foretage på et konsulat. Hvordan du lige får blandet biometri ind i det, det aner jeg faktisk ikke. :-D
Naa ja, det er jo dig der er experten ;-)

Men hvis det er et krav, saa er det stadig nemmere bare at faa det danske noedpas her i Bogota og saa tage direkte til DK.

Tak for input

soreng

Indlæg af soreng » 12.09.2012 14:36:12

Garbanzo skrev:
soreng skrev:Jeg skrev at i nok skulle til nærmeste danske ambassade for at få ham registreret som dansk statsborger, hvis i ville have lavet et dansk pas til ham, da den registrering normalt ikke er noget som du kan foretage på et konsulat. Hvordan du lige får blandet biometri ind i det, det aner jeg faktisk ikke. :-D
Naa ja, det er jo dig der er experten ;-)

Men hvis det er et krav, saa er det stadig nemmere bare at faa det danske noedpas her i Bogota og saa tage direkte til DK.

Tak for input
Nej det er jeg nu ikke, og jeg står gerne ved hvis jeg skriver noget der er forkert. Men ja helt enig. Hvis i kan få lavet knægten et nødpas i Bogota, så er det 100 gange lettere at ordne resten fra Danmark af. :-)

Besvar