http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... ndicap.htmfundiver199 skrev:Hvis det kun er et spørgsmål om, at du helst var fri for at stille garanti, men i virkeligheden godt kan, så krænkes jeres ret til familieliv jo sådan set ikke. Det er kun de krav, man ikke har mulighed for at opfylde, der kan medføre krænkelse af retten til familieliv.
At man så i Danmark dispenserer for samtlige krav, når man giver dispensation, det er bare udtryk for, at det noget man har valgt at gøre. Hvad årsagen er, det ved jeg ikke. Men måske er det fordi, man ikke gider "belønne" folk for at formøble deres formue, før de søger om FS. Eller fordi man ikke gider bruge tid på at diskutere, om folk har mulighed for at stille garantien eller ej.
Men du vil aldrig kunne få en domstol til at sige, at det krænker jeres ret til familieliv, at du skal stille den samme garanti som alle andre, når du i praksis godt kan stille den. Så det er en skidt sag, I har, og derfor kan jeg heller ikke forestille mig, at JM giver jer medhold.
Det var noget andet, hvis I ikke kunne opnå FS de næste 29 måneder, fordi du i forbindelse med behandlingen af en førtidspensionssag modtog kontanthjælp. Eller hvis din ægtefælle kun var 20 år gammel, så I skulle vente 4 år med at blive familiesammenført i Danmark.
ikke noget med ret til familieliv, men spørgsmål om dispensation pga. sygdom/handicap.