Hej,
Håber i kan hjælpe.
Jeg har været sammen med min kæreste i snart 1 1/2 år.. Og vi vil gerne ha et liv sammen i Danmark. Vi er begge over 24, og jeg opfylder alle krav til at tage vare over ham.
Vil han kunne få opholdstilladelse, uden vi gifter os? Hvis ja, hvordan?
Han er udenfor EU, men har love til at være her i 3 mdr uden visum..
Mvh mig
Familiesammenføring uden at være gift
Re: Familiesammenføring uden at være gift
You have to live together 18 months at same address.if he is living with you in denmark at same address you can apply based on samliv provided you fulfill all other requirements. I also applied based on samliv for 4 yrs and i got. I had a children also, it shows it is serious.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
"Været sammen med" er som udgangspunkt ikke det samme som at have levet sammen, for samliv skal bevises med fx en folkeregistrering på samme adresse, så jeg tvivler på at I opfylder kravet om samliv i ca. 18 mdr.
Måske kan din kæreste få en opholdstilladelse til studier, eller, hvis han har særlige kvalifikationer, finde et job han kan få opholdstilladelse på baggrund af.
Måske kan din kæreste få en opholdstilladelse til studier, eller, hvis han har særlige kvalifikationer, finde et job han kan få opholdstilladelse på baggrund af.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Er der andre der har imput.. Vil man kunne blive familiesammenført uden at være gift og uden at ha dokumentation på at ha boet sammen. Jeg har et barn i forvejen her i Danmark, boende hos mig,
Mvh Camilla
Mvh Camilla