Ny lov og nye regler

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
zagreus

Ny lov og nye regler

Indlæg af zagreus » 27.01.2016 07:25:55

Min kone har netop bestået Danskprøve A1

Men vi overvejer også Danskprøve A2, men som jeg læste i lov forslaget skulle A1 udgår og erstattes af A2, vi overvejer at tage den senere A2 for at få yderlig nedsættelse af sikkerhedsstillelsen.

Men hvad nu er det inden 1 Marts vi skal gører det eller er vi under gamle regler

Hun fik opholdstilladelse i August 2015

Pelle

Re: Ny lov og nye regler

Indlæg af Pelle » 27.01.2016 07:56:38

Hej,

Reglerne for FS er ikke blevet ændret i denne omgang. Det var asyl og reglerne for permanent ophold der blev skærpet. Det eneste nye er at der er gebyr på at aflevere ansøgninger.
Socialdemokraterne havde et forslag om at kræve A2 efter 1 år i Danmarks som familiesammenført, men dette er intet sted at finde i lovforslaget http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20151/lo ... remsat.pdf så det er derfor ikke blevet ændret.

KJ1974

Re: Ny lov og nye regler

Indlæg af KJ1974 » 02.02.2016 20:18:48

Er der nogen der helt præcist kan fortælle mig hvilke regler der er gældende for familliesammenføring, ikke noget med asyl, permanent opholdstilladelse osv.

Familliesammenføringsreglerne og intet andet.

Hvem skal f.eks. opfylde mindst 2 af de 4 ekstra krav, gælder dette også for familliesammenførte ?

Pelle skriver at der ikke er nogle ændringer af familliesammenføringsreglerne udover et gebyr, det er desværre ikke det indtryk jeg får på ÆUGs Facebook side og jeg kan se der er op til flere andre der er af den opfattelse at familliesammenføringsreglerne i aller højeste grad er blevet ændret.

Jeg håber meget på at Pelle har 100% ret i at der ikke er sket ændringer ud over gebyret.

På forhånd tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kim

Besvar