At søge ind på en uddannelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NSAH

At søge ind på en uddannelse

Indlæg af NSAH » 11.01.2016 23:35:11

Hey!

Min mand har fået opholdstilladelse, og vi venter ellers bare på at ambassaden kan se godkendelsen i deres system, så de kan udstede et visum til ham.
Jeg er jobsøgende da jeg er blevet opsagt fra min stilling og da jeg har boet i udlandet er jeg ikke dagpenge berretiget endnu(mangler mange timer).
Vil det være en mulighed at søge ind på en uddannelse? Hvis ja? Er det så ligegyldigt hvilken uddannelse? Altså, skal det være en uni uddannelse? Eller kan det være en erhvervsudd.

Og nu når det jo er mig der skal forsørge min mand og vores søn. Betyder det så at min mand ikke må gå hen og få mere løn/udbetalt end mig?

Tak

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: At søge ind på en uddannelse

Indlæg af mh1 » 12.01.2016 09:51:32

Hvis uddannelsen er SU-berettigende må det være godt nok - kravet om forsørgelse går jo stort set udelukkende ud på at man ikke må have modtaget kontanthjælp.

Hvis din mand kan få et job, hvor han tjener mere end du, betyder det bare at du ikke vil kunne udnytte hans fradrag :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar