Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg har ikke ringet til Udlændingestyelsen, da jeg egentlig tænker, at det bør være fint nok, som det er, men jeg kan ikke finde reglerne
Min mand og jeg forventer svar i foråret om vores FS til DK. Han er i pakistan. Hans pakistanske pas udløber i oktober 2017. Er det noget vi skal gøre noget ved? Jeg mener ellers vil det vel udløbe imens han er her i DK?
Men er det ikke lige meget, hvis han har opholdskort i stedet?
Ja vi er lidt forvirrede om det og jeg ville lige spørge. Tænkte mange nok havde oplevet lignende.
Det er muligt at forlænge i Pakistan nu, så det først udløber om 2,5 år. Vi kan ikke rigtig finde ud af om det er nødvendigt?
Hvis ingen ved det, vil jeg ringe til US i morgen
Spørgmål om udenlandsk pas og udløb
Re: Spørgmål om udenlandsk pas og udløb
I kan vel få passet forlænget i Danmark ved at besøge den pakistanske ambassade i Hellerup
En eventuel midlertidig opholdstilladelse vil blive givet til pasudløbsdato fratrukket tre måneder. Dette skal holdes op i mod, at der sædvanligvis gives to års midlertidigt ophold første gang.
Vi stod lidt i samme situation, dog med en lidt strammere deadline, og vi valgte ikke at forny passet for ikke at have eet pasnummer på ansøgningen og et andet på passet.
Det betød godt nok en ekstra forlængelse af midlertidig opholdstilladelse, hvilket jo snart kommer til at koste penge, så...
Under alle omstændigheder, så behold det gamle pas.
Vi stod lidt i samme situation, dog med en lidt strammere deadline, og vi valgte ikke at forny passet for ikke at have eet pasnummer på ansøgningen og et andet på passet.
Det betød godt nok en ekstra forlængelse af midlertidig opholdstilladelse, hvilket jo snart kommer til at koste penge, så...
Under alle omstændigheder, så behold det gamle pas.
Tak for svar - ja det gør vi. Det kan også fornys via ambassaden i DK kan jeg se, når det er
Men bliver ekspert i udenlandske forhold når man bor i Dk og er gift med en med et andet pas
Men bliver ekspert i udenlandske forhold når man bor i Dk og er gift med en med et andet pas