Fs uden job

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NSAH

Fs uden job

Indlæg af NSAH » 09.12.2015 13:24:55

Hej allesammen

Min søn og jeg venter på svar fra US om FS med min mand.
Det er sådan at jeg snart står uden job, og indtil videre ikke har fundet et andet job.
Hvis vi får en godkendelse og jeg stadig ikke har fundet arbejde, kan det så have betydning for vores FS?

Hvormeget skal man have i banken for at være person med tilstrækkelig midler?

Jeg kan sagtens stille en garanti.

Og skal jobbet være en fuldtids funktionær stilling eller kan det godt bare være en fuldtids stilling?

fundiver199

Re: Fs uden job

Indlæg af fundiver199 » 11.12.2015 07:28:06

NSAH skrev:Hvis vi får en godkendelse og jeg stadig ikke har fundet arbejde, kan det så have betydning for vores FS?
Ja hvis du ikke er forsikret i en A-kasse og søger om kontanthjælp.
NSAH skrev:Hvormeget skal man have i banken for at være person med tilstrækkelig midler?
Det er et begreb under EU-retten. Du skriver under "familiesammenføring efter danske regler" og dermed går jeg ud fra, at du ikke bor i et andet EU-land end Danmark? I så fald er begrebet ikke relevant for jer.
NSAH skrev:Og skal jobbet være en fuldtids funktionær stilling eller kan det godt bare være en fuldtids stilling?
Som sagt må du ikke modtage kontanthjælp. Læs mere om de danske familiesammenføringsregler under menupunktet "rådgivning" "familiesammenføring".

Besvar