Hej,
Så vidt jeg har forstået er der ingen problemer hvis man bliver gift ved 2. besøg, men hvad hvis ægteskabserklæringen ansøges ved første besøg? Jeg skal giftes i Filippinerne og der har ægteskabserklæringen en gyldighed på 120 dage hvilket betyder at jeg, hvis jeg planlægger det rigtigt, kan booke en tid i kirken til mit næste besøg. Men vil det blive betragtet som "kortvarigt kendskab til hinanden før indgåelse af ægteskabet"?
Ud over det er der 8,5 års forskel. Jeg er 31 og hun er 23. Vil det blive et problem ift. "stor aldersforskel". Nu har jeg læst guiden her på siden hvor der står 10-15 år, men har set et andet sted at 8 år kan betragtes som en stor aldersforskel.
Der står også på nyidanmark.dk at det har betydning om man har boet på samme adresse. Vil dette resultere i et minuspoint?
Tak for hjælpen.
Mvh.
Vedr. kendskab før ægteskab mm.
-
fundiver199
Re: Vedr. kendskab før ægteskab mm.
Om et ægteskab er proforma baseres på en samlet vurdering af alle forhold i sagen. Man kan ikke sætte det på "formel", så du gerne vil med dine spørgsmål. Dog kan jeg sige, at 8,5 år ikke er "stor aldersforskel". Vi skal op på 12 år, før det tillægges en "vis vægt" i vurderingen. Og ved 25 år har jeg set formuleringen, at det er tillagt "afgørende vægt".
Re: Vedr. kendskab før ægteskab mm.
Min mand er fra Filipinerne og der er 8 år mellem os, da vi blev familiesammenført var jeg 27 og han var 35.