Sgr skrev:Er de oppe på 6 måneders sagbehandlingstid fra foråret eller var jeres sag kompliceret?
Hvis det er sagsbehandlingstiden, så burde Danmark begynde at udstede midlertidige cpr.nr. hvis man vitterlig ønsker integration. At trille tommelfingre i så lang tid er i hvert tilfælde ikke befordrende.
Desværre besluttede de sig (efter tre måneder allerede var gået) at de ville have et mere klart scan af en lejekontrakt. Det skal siges at jeg kun havde vedlagt den lejekontrakt for komplethedens skyld, eftersom vi flyttede til en ejerbolig i juli(!)... det skulle jeg åbenbart aldrig have gjort. Ud over det var der intet kompliceret ved sagen, vi overholdt alt hvad vi skulle med bravur.
Min mand har nu desværre trillet tommelfingre i Danmark siden januar, men får nu forhåbentligt sit CPR nummer i midten af december, og kan dermed
endelig få lov til at gå på sprogskole. Indtil videre har han forsøgt at lære dansk med duolingo, men der er en del udfordringer som der er brug for en underviser til - jeg er ikke for god til at lære sproget fra mig, det viser sig at dansk er svært!