Hej,
Vi ansøgte om familiesammenføring imens min kone var her i Danmark.
Hun tog tilbage til Thailand, og fik en tilbagerejsetilladelse med frist d. 20.10.15, hvilket jo nu er overskredet.
Vi har nu idag modtaget godkendelsen, men der står i brevet som er sendt til min adresse i Danmark, at vi skal henvende os på folkeregisteret inden 5 dage og blive registreret.
Dette kan jo af åbenlyse grunde ikke lade sig gøre, da hun er i Thailand. Så hvad gør vi så nu, er det 'bare' at kontakte udlændingestyrelsen og informere om dette?
Hun skal vel nu en tur forbi ambassaden i Bangkok og få et nyt stempel i hendes pas?
vh
Dennis
Godkendt ansøgning
Re: Godkendt ansøgning
Jeg havde næsten samme problem med de 5 dage da US ikke havde læst eller hæftet sig ved at jeg skrev at min kone tog tilbage til Argentina mens vi ventede på afgørelsen.
Jeg ringede så til US og i mit tilfælde sagde de at hun bare kan rejse ind og ordne registreringen når hun engang er i DK (December) da Argentina kan rejse ind i EU/DK visumfrit.
Vi skulle bare se bort fra de 5 dage men de vil ikke sende noget på skrift, så jeg må bare tro på det.
I dit tilfælde skal du dog nok finde ud af hvordan din kone kan rejse ind i landet hvis der er visumpligt (evt. stempel på ambasaden eller nyt visum), men det kan US sikker hjælpe med hvis du ringer til dem.
De var meget flinke da jeg ringede.
Jeg ringede så til US og i mit tilfælde sagde de at hun bare kan rejse ind og ordne registreringen når hun engang er i DK (December) da Argentina kan rejse ind i EU/DK visumfrit.
Vi skulle bare se bort fra de 5 dage men de vil ikke sende noget på skrift, så jeg må bare tro på det.
I dit tilfælde skal du dog nok finde ud af hvordan din kone kan rejse ind i landet hvis der er visumpligt (evt. stempel på ambasaden eller nyt visum), men det kan US sikker hjælpe med hvis du ringer til dem.
De var meget flinke da jeg ringede.
Ja Thailand er jo desværre ikke visumfrit, så hun skal en tur forbi ambassaden.
Desværre var det ikke en specielt velorienteret medarbejder som jeg fik fat i, da jeg ringede til dem. Så jeg blev opfordret til, at vi selv skulle tage kontakt til ambassaden i Thailand.
Siden har jeg så fundet ud af, at der skal ændres i godkendelsen, så der skal laves et notat til sagen. Når det er lavet, så skal min kone en tur til Bangkok og have tilladelsen. Lidt irriterende at man ikke får klart svar første gang.
Heldigvis har det ikke noget at sige i forhold til godkendelsen, det resulterer 'kun' i lidt ekstra ventetid.
Desværre var det ikke en specielt velorienteret medarbejder som jeg fik fat i, da jeg ringede til dem. Så jeg blev opfordret til, at vi selv skulle tage kontakt til ambassaden i Thailand.
Siden har jeg så fundet ud af, at der skal ændres i godkendelsen, så der skal laves et notat til sagen. Når det er lavet, så skal min kone en tur til Bangkok og have tilladelsen. Lidt irriterende at man ikke får klart svar første gang.
Heldigvis har det ikke noget at sige i forhold til godkendelsen, det resulterer 'kun' i lidt ekstra ventetid.
Hvad skulle laves om i godkendelsen? Jeg fik bare at vide at de lavede en notat i sagen, men skulle bruge samme brev som jeg allerede har fået på trods af de 5 dage.
Ja de har lavet et notat i sagen, også informeret den danske ambassade i Bangkok om tilladelsen.
Så nu tager hun til VFS og får tilladelsen og opdateret passet.
Så nu tager hun til VFS og får tilladelsen og opdateret passet.