Afslag på Visum hvad så?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lauras

Afslag på Visum hvad så?

Indlæg af lauras » 22.10.2015 18:14:06

Kære ÆGU,

Jeg har kendt min mand siden 2011,fra et udlandsophold og fik så kontakt efter på nettet, senere ville han besøge norge i forbindelse med nogle venner, og der kom han så efter og besøgte mig i Danmark.

Det korte af det lange er, han havde dummet sig og søgt asyl, da nogle fra hans hjemland påstod at han var efterspurgt. Han fik afslag, klagede 3 gange og fik alligevel afslag og skulle udvises. Det nægtede han og opholdte sig illegalt.

Eftersom vi begyndte at lære hinanden bedre at kende begyndte vi at mødes mere, blev forelsket og efterfølgende forlovet. Vi besluttede os for at han tager hjem til sit hjemland da det var dumt at opholde sig illegalt. Så han medvirkede til frivillig hjemrejse.Juli 2015 er han hjemme hos sig selv i sit hjemland. Han spørg om det nu vi skal giftes, og jeg siger ja, og vi bliver gift august.

Jeg starter med at søge visum til ham til DK, da jeg ved ifht. familiesammenføring at det er et tilknytningskrev. Det blev et afslag, pga. illegalt ophold i norge.

Er den nu så gal at vi ikke kan søge familiesammenføring?
Vi er over 26 begge, jeg er Dk statsborger, arbejder, har egen bolig, og vi er gift. og jer nægter at tage til sverige.

Jeg er nervøs over afslag på visum har indflydelse, eller i det hele taget at familiesammenføring skulle betages som profarma eller andet.

Hvad kan vi gøre? Hvad er jeres råd?

fundiver199

Re: Afslag på Visum hvad så?

Indlæg af fundiver199 » 24.10.2015 05:37:21

Skal I overhovedet opfylde tilknytningskravet?

"Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 26 år. Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 26 år."

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... gskrav.htm

Hvis I ikke skal opfylde det, er det jo komplet lige meget, at I ikke gør det.

Besvar