Visa eller familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jzpoulsen

Visa eller familiesammenføring

Indlæg af jzpoulsen » 14.09.2015 20:19:05

Hej

Jeg har en bekendt der blev gift med Thailandske kones niece for ca. 2 år siden og søgte derefter familiesammenføring, dette blev afvist pga. formodning om proforma ægteskab, begrundelsen var at hun havde en civil erklæring med (som min kone havde rådet hende til)

Vi ved at det absolut ikke er proforma.

Min kones niece siden forsøgt 2 gange at få lavet visa uden held, da udlændingservice tror at det er proforma. der er klaget til både udlændingnævnet og til justitsministeriet uden held.

Min ven som som har besøgt hende 2 gange i Thailand, tager til Thailand igen til december for at besøge hende, der vil han sammen med hende søge om visa igen, men er det ikke bedre at søge om familiesammenføring igen?

fundiver199

Re: Visa eller familiesammenføring

Indlæg af fundiver199 » 11.10.2015 08:19:33

Når ægteskabet først en gang er stemplet som proforma, er der desværre ikke så meget at gøre, andet end at bosætte sig i et andet land. Din ven bør læse under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land" og "flytte tilbage til Danmark".

Besvar