Skærpede selvforsørgelseskrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jakup

Skærpede selvforsørgelseskrav

Indlæg af Jakup » 06.10.2015 09:26:36

Hej!

I Nyhedsmailen fra ÆUG i Juni i år blev det informeret om de skærpede selvforsørgelseskrav, som Venstre-regeringen formentlig vil indføre.

Disse selvforsørgelseskrav som vil "...betyde, at man fremover vil være afskåret fra familiesammenføring, hvis den herboende ikke har været i arbejde i mindst 2 år og 9 måneder ud af de sidste 3 år."

Jeg er nyuddannet, og har været arbejdssøgende i 12 måneder nu, så jeg vil blive ramt af denne nye regel. Jeg vil derfor gøre alt for at kunne søge efter de nuværende regler. Jeg opfylder alle krav uden boligkravet. Jeg har fået tilbud en bolig der lever op til boligkravet, men jeg kan først overtage den 1. januar 2016.

Min spørgsmål er derfor:
- Hvornår denne regel træder i kraft, hvis den kommer i gennem Folketinget?
- Kan jeg stadigvæk nå at søge efter de nuværende regler, da jeg først overtager boligen den 1. januar 2016?

Venligst
Jákup

fundiver199

Re: Skærpede selvforsørgelseskrav

Indlæg af fundiver199 » 11.10.2015 08:26:16

Ifølge det lovkatalog, som netop er offentliggjort, står lovforslag om skærpede familiesammenføringsregler på programmet i slutningen af februar 2016.

Herudover minder jeg om, at vi har en mindretalsregering, som ikke automatisk har flertal for alle sine ideer. Den skal forhandle med andre partier, og det kan føre til ændringer i alle politiske udspil fra regeringen, før de bliver til et lovforslag.

Besvar