Forlængelse af pas
-
NADI123456
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 21.05.2014 17:57:58
Forlængelse af pas
Hej Alle,
Min kone har fået en midlertidig opholdstilladelse på 2 år men da hendes pas udløber i December var skal dette forlænges.
Nu har hun lavet et nyt pas hvor passet gælder i 10 år.
Skal hun ansøge igen om forlængelse af opholdstilladelse online?
Hvad med Boligkontrakten og alle relateret papirer vedlægges igen?
Hvad med det nye pas, skal de bare have kopier igen?
Min kone har fået en midlertidig opholdstilladelse på 2 år men da hendes pas udløber i December var skal dette forlænges.
Nu har hun lavet et nyt pas hvor passet gælder i 10 år.
Skal hun ansøge igen om forlængelse af opholdstilladelse online?
Hvad med Boligkontrakten og alle relateret papirer vedlægges igen?
Hvad med det nye pas, skal de bare have kopier igen?
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: Forlængelse af pas
Ja ved ansøgninger om forlængelse skal der søges online. Når I er i gang med processen, får I givetvis svar på de andre spørgsmål, du stiller.
Re: Forlængelse af pas
Dette er også noget der har undret mig.. Der står intet sted hvilke papirer der skal bruges ved ansøgning om forlængelse. Selvfølgelig vil det sikkert fremgå når man ansøger, men det er da voldsomt irriterende hvis der bliver spurgt til et dokument man ikke lige har liggende som fil klar til at uploade. Givetvis skal alle lejekontrakter uploades da de skal tjekke at boligkravet er opfyldt, men hvad mht selvforsørgelse. Her er jeg stadig i tvivl om man skal forbi kommunen og få en erklæring om ingen udbetalinger som ved den oprindelige FS ansøgning eller om det ikke er nødvendigt grundet kommunens oplysningspligt overfor US?
Re: Forlængelse af pas
Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: Forlængelse af pas
Som du skriver, har kommunen oplysningspligt, når først der er givet FS. Derfor er erklæringen kun nødvendig, når man søger selve opholdstilladelsen, og den bagudrettede del af selvforsørgelseskravet skal være opfyldt.Pelle skrev:Her er jeg stadig i tvivl om man skal forbi kommunen og få en erklæring om ingen udbetalinger som ved den oprindelige FS ansøgning eller om det ikke er nødvendigt grundet kommunens oplysningspligt overfor US?
Re: Forlængelse af pas
Heller ikke jeres lejekontrakt?Yankee skrev:Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.
Re: Forlængelse af pas
Vi bor i ejerlejlighed.Pelle skrev:Heller ikke jeres lejekontrakt?Yankee skrev:Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.