Forlængelse af pas

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
NADI123456
Indlæg: 45
Tilmeldt: 21.05.2014 17:57:58

Forlængelse af pas

Indlæg af NADI123456 » 13.09.2015 17:44:28

Hej Alle,

Min kone har fået en midlertidig opholdstilladelse på 2 år men da hendes pas udløber i December var skal dette forlænges.

Nu har hun lavet et nyt pas hvor passet gælder i 10 år.

Skal hun ansøge igen om forlængelse af opholdstilladelse online?

Hvad med Boligkontrakten og alle relateret papirer vedlægges igen?

Hvad med det nye pas, skal de bare have kopier igen?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af fundiver199 » 10.10.2015 06:21:44

Ja ved ansøgninger om forlængelse skal der søges online. Når I er i gang med processen, får I givetvis svar på de andre spørgsmål, du stiller.

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af Pelle » 10.10.2015 13:36:15

Dette er også noget der har undret mig.. Der står intet sted hvilke papirer der skal bruges ved ansøgning om forlængelse. Selvfølgelig vil det sikkert fremgå når man ansøger, men det er da voldsomt irriterende hvis der bliver spurgt til et dokument man ikke lige har liggende som fil klar til at uploade. Givetvis skal alle lejekontrakter uploades da de skal tjekke at boligkravet er opfyldt, men hvad mht selvforsørgelse. Her er jeg stadig i tvivl om man skal forbi kommunen og få en erklæring om ingen udbetalinger som ved den oprindelige FS ansøgning eller om det ikke er nødvendigt grundet kommunens oplysningspligt overfor US?

Yankee
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04.03.2014 20:12:35

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af Yankee » 10.10.2015 18:02:54

Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af fundiver199 » 11.10.2015 09:55:54

Pelle skrev:Her er jeg stadig i tvivl om man skal forbi kommunen og få en erklæring om ingen udbetalinger som ved den oprindelige FS ansøgning eller om det ikke er nødvendigt grundet kommunens oplysningspligt overfor US?
Som du skriver, har kommunen oplysningspligt, når først der er givet FS. Derfor er erklæringen kun nødvendig, når man søger selve opholdstilladelsen, og den bagudrettede del af selvforsørgelseskravet skal være opfyldt.

Pelle
Indlæg: 262
Tilmeldt: 05.04.2014 17:11:08

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af Pelle » 11.10.2015 14:40:13

Yankee skrev:Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.
Heller ikke jeres lejekontrakt?

Yankee
Indlæg: 27
Tilmeldt: 04.03.2014 20:12:35

Re: Forlængelse af pas

Indlæg af Yankee » 16.11.2015 13:08:25

Pelle skrev:
Yankee skrev:Vi søgte om forlængelse for en måneds tid siden. Så vidt jeg husker bad de ikke om nogle papirer. Man skal bare erklære, at man stadig opfylder de gældende krav. Det var i hvert fald hvad vi gjorde, men vi har ikke fået svar endnu.
Heller ikke jeres lejekontrakt?
Vi bor i ejerlejlighed.

Besvar