Hej allsammen!
Jeg har boet i sverige lidt over 2 år nu. Jeg har arbejdt der i 1måned, og jg vil rigtig meget gerne tilbage til dk.
Jeg er gift og har en datter på 2 år. min mand har opholdtilladlse på 5 år i sverige. jeg arbejder to steder i dk og min brutto ligger på 25.000 om måneden.
Er der nogen af jer som kan vurdere, hvor stor en chance jeg har for at vende tilbage til dk???
Vil vende tilbage til Dk HJÆLP!!!
skaanebo skrev:Du skriver, du har arbejdet 1 måned i Sverige - har du stadig det job?
Eller arbejder du nu i Danmark? Og har du arbejdet i Danmark samtidig med, at du har arbejdet i Sverige?
Jeg har det stadig, men det er for hårdt med den lille. Ja, jeg har arbejdet i sverige og om aftenen har jeg arbejdet i dk.
Danskere som har arbejdet samtidig i både Danmark og Sverige, mens de bor i Sverige, anses ikke for EU-borgere af den danske regering. Du kan altså som dansk praksis er i dag gøre brug af EU-reglerne til at søge om opholdstilladelse til din ægtefælle i Danmark, når du arbejder i Danmark, mens I bor i Sverige. Hvis I ikke kan opfylde betingelserne for familiesammenføring efter de nationale danske regler, må du derfor opsige dit job i Danmark og nøjes med at arbejde i Sverige i en periode på mindst 10 uger, hvis man skal tro de seneste udmeldinger fra de juridiske eksperter. Derefter kan du så opsige dit svenske job, rykke teltpælene til Danmark og indgive ansøgning efter EU-reglerne i Danmark.