Jeg har boet i udlandet de sidste 5 år. Jeg har ikke modtaget sociale ydelser fra DK.
På FA1 ansøgningen skal man bekræfte via kommunen at man ikke har modtaget ydelser. Hvordan udfylder jeg det? Jeg synes ikke at kunne se nogen mulighed at man har boet i udlandet i mere end 3 år.
På forhånd tak for hjælpen.
Sociale ydelser
-
fundiver199
Re: Sociale ydelser
Jeg mener, at du skal vedlægge en udskrift fra CPR-registeret, hvoraf det fremgår, at du har været udrejst af Danmark i mere end 3 år.
Super. Er der et sted jeg kan læse om det? så jeg gør det korrekt.
-
fundiver199
Som skrevet i din anden tråd, hvis du er meget i tvivl om, hvordan ansøgningen skal udfyldes i jeres særlige situation, og hvad du skal vedlægge, så ring til Udlændingestyrelsen og spørg. De er trods alt de nærmeste til at svare på den slags, da det er dem, der skal behandle ansøgningen.
Jeg ved godt, at dette forum selvfølgelig er lavet for, at man kan få gode råd og vejledning. Men de ting, du spørger om, er meget lavpraktiske og rettede imod, hvordan US gerne vil have, at du udfylder ansøgningen. Og det er de altså selv de nærmeste til at svare på.
Så grib nu den telefon eller Skype eller whatever, og ring til dem
Jeg ved godt, at dette forum selvfølgelig er lavet for, at man kan få gode råd og vejledning. Men de ting, du spørger om, er meget lavpraktiske og rettede imod, hvordan US gerne vil have, at du udfylder ansøgningen. Og det er de altså selv de nærmeste til at svare på.
Så grib nu den telefon eller Skype eller whatever, og ring til dem