Tilknytningskravet
Tilknytningskravet
Jeg er 32 og født i DK af danske forældre. Da jeg var fyldt 27 år, flyttede jeg min adresse permanent til Chile. Derudover har jeg været på praktikophold i udlandet af 5-6 mdr varighed nogle gange samt rejst inden jeg flyttede til Chile, men jeg har dog ikke flyttet udenlands inden jeg flyttede til Chile.
Mit spørgsmål er, om jeg opfylder tilknytningskravet, når nu jeg også har rejst en del?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Mit spørgsmål er, om jeg opfylder tilknytningskravet, når nu jeg også har rejst en del?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Re: Tilknytningskravet
Hvis du er født og opvokset i Danmark kan du se bort fra tilknytningskravet.
På ansøgningsskemaet til FS skal man oplyse om rejser, og jeg tænker så om rejser sammenlagt bliver fratrukket de 27 år (hvor jeg flyttede adresse) og om det så kan have indflydelse på sammenlagte 26 man skal have været i DK. For sammenlagt har jeg ca. 2 års rejser på forskellige tidspunkter.
Måske er det et dumt spørgsmål, men undrer mig bare, når nu at de spørger til rejser.
Måske er det et dumt spørgsmål, men undrer mig bare, når nu at de spørger til rejser.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, almindelige ferierejser trækker ikke fra.
Kun længerevarende ophold, hvor man er afmeldt folkeregisteret som udrejst, trækkes fra.
Kun længerevarende ophold, hvor man er afmeldt folkeregisteret som udrejst, trækkes fra.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok tak for svar.
Hvor mange år tilbage skal man skrive sine rejser på. Jeg var på backpacking, da jeg var 19. Skal det f.eks. med?
Hvor mange år tilbage skal man skrive sine rejser på. Jeg var på backpacking, da jeg var 19. Skal det f.eks. med?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Kan du sætte kryds i bare ét af disse tre felter?
- Har været dansk statsborger i mere end 26 år

- Er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)

- Er kommet hertil inden, jeg fyldte 6 år, og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)
så skal du jo let og elegant hoppe ned til punkt 8. Dvs. du skal IKKE oplyse om dine ferierejser mv.
- Har været dansk statsborger i mere end 26 år

- Er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)

- Er kommet hertil inden, jeg fyldte 6 år, og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)
så skal du jo let og elegant hoppe ned til punkt 8. Dvs. du skal IKKE oplyse om dine ferierejser mv.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG