Ægteskab
Ægteskab
Hej jeg er ny herinde og håber der er nogen, der kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har en kæreste, der kommer fra Kenya. Vi har aldrig haft problemer med at han kunne få visum til Danmark.Det første fik han i 2012. Han plejer at få for et år med flere indrejser.Det lyder måske lidt underligt, men vi er ikke interesserede i at han på nogen måder skal arbejde i Danmark. Han er på ingen måder ude på at Danmark skal forsørge ham. Han har voksne børn og familie i Kenya som han stadig skal og vil være sammen med. Med andre ord, han er her ikke for at få hjælp af Danmark på nogen måder. Kun for at vi kan være sammen her.Han er ikke interesseret i at "blive dansker" og da jeg også har voksne børn, flytter jeg heller aldrig til Kenya. Egentligt meget godt det hele, dog er vi nu blevet trætte af, at være slave af visum/tælle dage/ og ikke at kunne være sammen ex 4 mdr af gangen.Jeg er 47 og han er 52. Vi har begge været gift og det er nok ikke det vi brænder mest efter at blive igen. Lang smøre, håber ikke det var for kedeligt. Mit spørgsmål er, om der er andre måder end lige ægteskab, hvorved vi kan få større frihed i hans tid her i Danmark ?
-
fundiver199
Re: Ægteskab
Det korte svar er: Nej.
Det lange svar kommer her:
Der er kun to muligheder i Schengen området, og det er visum i op til 90 ud af hver 180 dage og så det, der hedder opholdstilladelse.
Opholdstilladelse kan gives med henblik på at studere eller arbejde i Danmark eller leve sammen med sin ægtefælle. Det sidste kaldes i daglige tale familiesammenføring. Hvis han hverken ønsker at studere eller arbejde (eller lever op til kravene for den slags opholdstilladelser), er der kun familiesammenføring tilbage. Og det kræver, at I gifter jer.
Det lange svar kommer her:
Der er kun to muligheder i Schengen området, og det er visum i op til 90 ud af hver 180 dage og så det, der hedder opholdstilladelse.
Opholdstilladelse kan gives med henblik på at studere eller arbejde i Danmark eller leve sammen med sin ægtefælle. Det sidste kaldes i daglige tale familiesammenføring. Hvis han hverken ønsker at studere eller arbejde (eller lever op til kravene for den slags opholdstilladelser), er der kun familiesammenføring tilbage. Og det kræver, at I gifter jer.
Re: Ægteskab
Tusind tak for svar. Ja så må vi lige se. Tak igen.