Hej
Jeg og min mand ville gerne flytte til dk.
Jeg har danskstatsborg og min mand med svensk opholdstilladelse.
Jeg har er spørgsmål angående med arbejde.
For at flytte tilbage til dk så skal jeg jo vise at jeg godt kan forsøger min mand . Inten med et arbejde eller su.
Mit spørgsmål er så har det nogen betydning hvor i Danmark jeg arbejder? Jeg har søgt ind på studieplads på Fyn og fået et godt arbejde på Fyn så ville pendle til Fyn hverdag indtil jeg kan flytte tilbage til dk med min mand. Fik afvide af en at man skulle arbejde omkring Sjælland for at ku flytte tilbage til dk. Jeg synes det ikke giver mening , jeg kommer jo til at bevise at jeg pendlere frem og tilbage og jeg har ikke lyst til at læse i kbh og gerne ville flytte til odense når jeg for lov til at flytte tilbage. Så er der nogen regler om at man skal arbejde eller studere omkring Sjælland området for at flytte tilbage?
Flytte tilbage til dk fra sverige
Re: Flytte tilbage til dk fra sverige
Hvem er det, du har spurgt og fået det svar?
Selvfølgelig kan du pendle til Fyn fra fx Malmø. Men du må så også være forberedt på, at en så usædvanlig hverdag vil medføre, at du skal dokumentere din pendling minutiøst.
Selvfølgelig kan du pendle til Fyn fra fx Malmø. Men du må så også være forberedt på, at en så usædvanlig hverdag vil medføre, at du skal dokumentere din pendling minutiøst.
Det er en person som arbejder med sager til at flytte til og fra sverige.
Men synes bare ikke det gav mening.
Altså du mener det med at vise hvad til jeg køre hjemmefra og hvad tid jeg er hjemme ik?
Men synes bare ikke det gav mening.
Altså du mener det med at vise hvad til jeg køre hjemmefra og hvad tid jeg er hjemme ik?
Person hvorhenne?
Det er sagens samlede omstændigheder, som indgår ved vurdering af, om du har boet og haft faktisk og reelt ophold i Sverige. Fx dagligvareindkøb i Sverige, osv.\
Og ja, du skal dokumentere din pendling og afhængig af, om du kører i bil eller tog, kan det jo gøres på forskellig vis.
Det er sagens samlede omstændigheder, som indgår ved vurdering af, om du har boet og haft faktisk og reelt ophold i Sverige. Fx dagligvareindkøb i Sverige, osv.\
Og ja, du skal dokumentere din pendling og afhængig af, om du kører i bil eller tog, kan det jo gøres på forskellig vis.