Så skete det. Vi fik et brev per post om at fruen har opnået familiesammenføring, og det er jo rigtigt dejligt. I brevet står der at vi skal registrere os hos borgerservice senest 5 dage efter brevet er modtaget.
Et par spørgsmål.
- De mener 5 arbejdsdage ikke ?
- Vi har under hele sammenføringsprocessen boet til leje i Jylland, men har netop fået nøglerne til en ny lejlighed i Hovedstaden. Skal vi først registrere os i nuværende bopælskommune eller kan vi gå direkte til borgerservice i Københavns Kommune ?
- Så snart vi er registreret hos borerservice, kan vi så bruge ting some bibliotek, læge etc. uden at have modtaget det gule kort, eller er man først berettiget til den slags når man har gult kort og opholdskort ?
Til orientering tog vores "simple" sammenføring 5½ måned fra indlevering af ansøgning til modtagelse af svar. Det tog præcist en måned fra sikkerhedsstillelsen blev sendt fra kommunen. Kommunen havde da brugt 2 uger på behandling fra banken afsendte det. Så 1½ ud af 5½ måned er bare til sikkerhedsstillelse.
På forhånd tak
Addresse skift ved registrering i CPR register?
Re: Addresse skift ved registrering i CPR register?
Jeg er ikke 100% sikker i min sag, men jeg vil tro at du/I skal have lavet sikkerhedsstillelsen om, da den jo stilles til bopælskommunen, som nu skifter...
Skriv gerne tilbage hvad du finder ud af.
Skriv gerne tilbage hvad du finder ud af.