Annulment i stedet for skilsmisse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Random

Annulment i stedet for skilsmisse

Indlæg af Random » 11.05.2015 19:36:34

Hej. Dejligt forum. Jeg lige et spørgsmål.

Min Filippinske kæreste er ikke blevet skilt, men har en annulment. Men hvis hun ikke kan overtale sin eks-mand til at hun kan blive skilt, snakkede hun om, at vi bare kunne blive gift i Filippinerne, og så flytte her hjem senere. Fordi dernede kan man godt blive gift selvom man har en annullering (altså når vi er klar til det. Ingen hastværk).

Men er en annullering ikke i strid med de Danske regler selvom vi evt vil blive gift i Filippinerne? Hvorfor tillader Filippinerne det overhovedet, for så har en annullering jo ingen praktisk funktion, vil jeg mene? Jeg har ikke nok viden om emnet, til at kunne danne mig en holdning til det :)

fundiver199

Re: Annulment i stedet for skilsmisse

Indlæg af fundiver199 » 12.05.2015 07:00:58

Annullering er, som du skriver, det, man i praksis kan få på Filippinerne. Og da man efter en annullering ikke længere er gift, kan man godt blive gift med en ny ægtefælle i f.eks. Danmark. Så for enhver praktisk betragtning er det vel det samme som en skilsmisse.

Random

Indlæg af Random » 12.05.2015 07:04:25

OK. 1000 tak. Må jeg lige verificere dit svar her: Vi kan godt blive gift her selvom hun har en annullering? Jeg spørger fordi min begejstring af og til fjerne al fornuft :D

Jeg håber heller ikke at det er for krævende at spørge om hvor jeg kan finde dokumenter om det, så jeg har noget juridisk at læne mig op ad?

Jeg kunne ikke finde noget om det på nyidanmark.dk siden :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.05.2015 09:51:18

Udlændingestyrelsen er ikke ansvarlig for indgåelse af ægteskaber. Det er kommunerne, der er myndighed på det område. Så det er hos din kommune, at du skal søge vejledning om, hvad der skal til for, at du kan blive gift med din kæreste.

Jeg ved ikke, om man kan læse det nogen steder. Men da Filippinerne er det land, hvorfra der er næstflest familiesammenføringer, er der selvfølgelig mange før dig, der er faldet for en, der var gift med en anden.

Og annullment er det, man i praksis kan få. At det er muligt i den situation at blive gift i Danmark, er en erfaring, som ÆUGs medlemmer har gjort sig gennem mange år. Du kan også vende det om og sige, at hvis det IKKE var muligt, så ville dette forum være fyldt med indlæg fra personer, der er løbet ind i problemet. Og det er ikke tilfældet :D

steen&sunarti

Indlæg af steen&sunarti » 16.05.2015 16:00:44

Hej

Din kæreste skal have en bekræftelse på at hun ikke er gift, den skal også være oversat til dansk/engelsk + den skal være legaliseret for at din kommune vil godtage den. :D

Besvar