Taiwan til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
P.=.

Taiwan til Danmark

Indlæg af P.=. » 06.05.2015 14:13:26

Kære ÆUG.

Først og fremmest takker jeg for jeres hjemmeside. Den er dejlig og brugelig. For det andet så beklager jeg for mit brugernavn, "P.=.". Det skulle selvfølgelig være: "P.O.".

Jeg er ved at blive lidt rundt tosset omkring disse regler med FS og opholdstilladelse til partneren. Derfor søger jeg nu til jeres hjælp.
Jeg er 100% dansker, har dansk statsborgerskab - dog studere jeg i udlandet lige p.t. Jeg har studeret i Taiwan siden 2012, men jeg bliver nu færdig med uddannelsen her om et år, 2016. Og jeg har jo nu en dejlig kæreste (regner da med at blive gift), som nok ikke lige kan komme med mig til Danmark lige med det samme. P.t. er jeg 23, dog vil jeg fylde 24 inden jeg er færdig med min uddannelse. Men så kommer der også "Tilknytningskravet". Jeg er endnu ikke 26, så den kan jo ikke streges ud.

Kæresten selv er ældre end mig, og hun har en uddannelse som "Dental Hygienist" på bachelor grad. Greencard ordningen ser ikke ud til at optage denne slags. Hun formår sig heller ikke på dansk, men er noget vi vil i gang med her i løbet af sommerferien.

Jeg håber, at I kan sprede lidt lys til sagen for os. Vi prøver at søge efter alle muligheder.

Mvh. P.O.

fundiver199

Re: Taiwan til Danmark

Indlæg af fundiver199 » 07.05.2015 08:40:36

Som du selv er inde på, er tilknytningskravet nok en udfordring for jer, når du har været i din kærestes hjemland i cirka 3 år. Så I bør nok regne med, at 24-års reglen for dit vedkommende nu er blevet til en 26-års regel. Dog har I jo lov at sende en ansøgning og få sagen prøvet. Det kan der aldrig ske noget ved, især ikke hvis I gør det, medens du stadig er i Taiwan.

Under menupunktet "rådgivning" kan du læse om den mest populære løsning, hvis man ikke kan blive familiesammenført efter danske regler. Nemlig at flytte til en andet EU-land og herefter evt. tilbage til Danmark igen.

Besvar